“Ett besök på Hanö borde alla göra”
Omdöme om Hano Island

Hano Island
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Sölvesborg
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs februari 28 2016 från mobil enhet

Jag är uppvuxen på Hanö, har tillbringat många somrar där. Väl värt ett besök. Ta med egen matsäck för dagen och du betalar endast för färjan över. Eller ät i restaurangen. Besök fyren, bönsäcken, engelska kyrkogården, kolla på hjortarna, besök vindhalla, grottorna, drakmärket, museet i hamnen, bygdegården, trollskogen. Eller varför inte ta med fiskespö och fiska på piren, eller spela kubb på hamngräsplanen?
Man kan sova i vandrarhemmet eller hyra av privata. För barnen finns det mindre lekplats med gungor. Ta med hovar, fotboll eller liknande till dem. ☺ En unik Ö med mycket historier att berätta.

Tack Emma A

Omdömet skrevs februari 9 2016

Hanö är en mysig ö ...
Har man vägarna förbi Listerlandet så ska man även besöka Hanö...
En pärla i Blekinge

Tack Noren777
Omdömet skrevs september 15 2015

En unik ö i Hanöbukten med intressant historia. Ta båten från Nogersund och vandra runt på ön, bilfritt där. Besök fyren, gå längs stranden, se minnesmärken och hjortarna som går fritt runt. Bra att ha matsäck med men finns en restaurang också.

Tack CordisQ
Omdömet skrevs augusti 29 2015 från mobil enhet

Hanö visar upp sig från sin bästa sida. Solen strålar över ön. Vandrar runt,bedårande utsikt från fyren. Vandrar ner till engelska kyrkogården och bönsäcken. Hjortarna som strövar fritt förgyller promenaden. Vi kan verkligen rekommendera ett besök på Hanö. Boendet löser du via Stf;s vandrarhem.
Hälsningar
Peter & Caroline Johansson

Tack sjovallagatan
Omdömet skrevs juli 29 2015 från mobil enhet

Kärlek vid första ögonkastet! Ön har flera små vandringsleder och vi valde den längsta för att se så mycket som möjligt. Den tog oss ca 3 timmar att gå (ungefär 6 km) över stenhällar, genom lummiga trollska lunder med mossbelupna stenar och magiskt ljus, ned mot havet där stenarna rullas runda och lena, upp och ned mellan klippblock från istiden, genom ormbunkssnår med en fläkt av tropisk urtid. Gå den!!! (om du inte har problem med hjärta eller leder. Testa i så fall den betydligt enklare varianten att strosa bland de få bygatorna och att ta en glass i hamnen.)
Vi rekommenderar även ett besök i museet vid hamnen, en brant promenad upp till fyren (man får inte gå in i den) och sommartid en våffla i bygdegården mellan lunch och 16:30.

Tack Karl-David H

Resenärer som tittade på Hano Island tittade också på

Ronneby, Blekinge län
Tränsum, Karlshamns kommun

Bräkne-Hoby, Blekinge län
Karlshamn, Karlshamns kommun

Besökt Hano Island? Berätta vad du tyckte!