“Barnvänligt och god mat!”
Omdöme om Bistro Bakgården

Bistro Bakgården
Rankad som nr 4 av 39 Restauranger i Ronneby
Beskrivning: Att äta ska inte vara en stor sak. Bara god smak. När du känner för en bit mat. Vällagad mat med en smula finess. Med goda smaker, men utan krusiduller. En öl eller ett glas vin. Med vänner eller själv. Till lunch eller på kvällen. Varmt välkommen till Bistro Bakgården. Du hittar oss på en bakgård vid torget i Ronneby. Lika enkelt som det är att hitta hit, ska det också vara att komma hit. Sedan om det gäller lunch, after-work, att du inte hunnit handla, för att fira eller bara för att du är hungrig – det spelar ingen roll. Till osskommer du för maten. För bra, vällagad mat – eller en öl eller ett glas vin. Lite enklare, men bra – det är det som är bistro. Ingen hovmästare som leder dig till bordet, men smaker framtagna med kärlek i mat serverad med stolthet. Välkommen in på bakgården!
Omdömet skrevs 19 augusti 2021 från mobil enhet

Lockande meny med mycket gott! Erbjuder fem rätter för barn, pasta carbonaran uppskattades mycket av både barn (1 år & 3.5år) och vuxna.
Maten kom snabbt och smakade jättegott. Skönt att det fanns två ”rum” att välja på. Vi med barn satte oss i den avskilda delen och var själva där vilken kändes bra! ☺️ Kan varmt rekommendera ett besök.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack MalinL643

Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

Trevlig miljö, rent och fräscht. Det tog dock väldigt lång tid för maten att komma. Maten var bildskön och helt ok, dock lite smaklös.

Tack 638malinn
Omdömet skrevs 18 juli 2021 från mobil enhet

Blev lite tveksamma när vi läste omdömen om denna restaurangen men är glada att vi gick ändå.
Väldigt bra mat! Bland det godaste vi ätit faktiskt. Servicen har en del att önska men vi satt på en mysig utegård och maten kom fort. Rekommenderas varmt!

1  Tack CarolineO893
Omdömet skrevs 12 juli 2021 från mobil enhet

Häftigt att komma in från ett lite glest Ronneby och mötas av denna kontinentala puls. Väldigt välbesökt som visserligen gav enormt lång väntetid, men gott var det. Notera att ni beställer inomhus själva - där tappade vi 10 min. Kändes lite underbemannade, men hit vill uppenbarligen alla. Trevlig personal

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack larsh170
Omdömet skrevs 6 juli 2021 från mobil enhet

Jättefin inredning och mysig bakgård.
Åt vegetarisk risotto med svamp, gott och lagom portion , blev mätt. De verkade känna till sina viner och öl väl, supergod aperitif med smak av äpplepaj rekommenderas.
Trevlig personal.
Det enda som gjorde att det inte blev 5 av 5 var att det tog lite tid att ta maten, kanske de var underbemannade just den dagen.

Tack 945anetar

Resenärer som tittade på Bistro Bakgården tittade också på

Ronneby, Blekinge län
Ronneby, Blekinge län

Besökt Bistro Bakgården? Berätta vad du tyckte!