Kostnadsfri avbokning till den 21-06-26
Boka nu, betala på plats
Travelocity
Orbitz.com
Expedia.com116 US$
FindHotel116 US$
Omdömet skrevs 12 maj 2021 från mobil enhet

Var en aning skeptisk efter min spontana bokning efter att läst många omdömen om anläggningen. Det var en del tråkiga och negativa recensioner, så förväntningarna var inte höga...
vi har dock otroligt nöjda med vår vistelse i både spa, restaurang och hotellrum på Silverhill.
Inget 5 stjärnigt, men väldigt bra upplevelse för de pengarna vi betalade.
Sparat var väldigt basic, men det var lugnt och avkopplande. Skönt att bara slappna av med ett glas vin i en hängmatta. Rummen var väldigt tråkiga, men inget att klaga på. Perfekt för en natts sömn. Dock väldigt lyhört.
Det fanns mysiga aktiviteter som pingis och shuffle board som man fick låna, väldigt uppskattat! Hotellet är gammalt och slitet, men atmosfären var ändå ganska mysig.
Maten i restaurangen var jättegod! Frukosten tråkig... men jag förväntade mig inte mer nu i Corona tider.
Hittar ni ett bra erbjudande under en veckodag skulle jag absolut rekommendera hotellet! Skönt att komma bort till annan miljö och njuta av lite bad och den trevliga parken utanför.

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack honeysunnybunny
Omdömet skrevs 9 maj 2021

Rummet var okej men med en hård säng och dålig ventilation. Inga baddrockar eller tofflor på rummet utan det måste köpas(!) för 100:-!!

Vi går till SPA:t med en förväntan som verkligen grusas när vi kommer in i ett badhus där barnfamiljer badar och busar för fullt (därav även högljuda barnskrik). Högt i tak med glappande belysning och noll myskänsla. Det finns en bubbelpool som står precis bredvid den stora bassängen och 2 bastu. Inget mer. Längs med väggarna står det liggsängar utställda i par, sköna dynor men blöta efter tidigare gäster som legat där. Så hittar man en ledig så får man lägga sig där och bli härligt fuktig i sin torra baddrock.....

Maten serverades på buffe och var okej. Drycken får man stå i kö till och köpa vid ett uppställt bord som dom kallar för "bar". Dit får man även gå fram och beställa/köpa desserten för 95:-(!) Valde vaniljpannacotta med hjortronsylt och rostad vit choklad. Vaniljpannacottan var en geleklump som smakade noll, hjortronsylt fick jag ingen och den "rostade" vita chokladen var bränd.

Natten var hemsk, vaknade flera gånger av den hårda sängen, festande och spring i korridoren precis utanför under hela natten. Varmt och ingen luftkonditionering.

Frukostbuffen bestod enbart av det man "måste" servera för att kalla det för hotellfrukost. Alltså väldigt krystat med illasmakande äggröra och bake-of-frallor som varken var delade eller fanns någon brödkniv att dela med utan fick karva med...

Kommer troligtvis aldrig att åka hit igen eller rekommendera någon annan att göra det.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack 483camillaa
Omdömet skrevs 20 april 2021

Jättemysigt rum med en skön säng, allt rent och mycket fräscht. Frukostbuffén som var snyggt uppdukad innehöll allt för en bra start på dagen och bistromenyn på kvällen var bra. All personal oavsett ansvarsområde var trevliga och gav bra service. En extra eloge för den covidanpassning som var gjord i hela hotellet.

Vi har efter hemkomsten läst tidigare omdömen och det känns inte som vi varit på samma hotell!

Tack ISNB
Omdömet skrevs 5 april 2021 från mobil enhet

Hade bokat ett hotell-& spapaket med 2 övernattningar inkl. Frukostar & kvällens varmrätt 2 kvällar. Pga.pandemin så var det vissa begränsningar vilket vi var helt införstådda med och beredda på. Vädret var på topp så det kändes riktigt positivt när vi fick ett hotellrum med balkong i solläge.
Inledde med spabesök, vilket inte gjorde oss besvikna. Fin anläggning med 3 jacuzzibad utomhus (dessa behövde bokas -men ingick i vårt paket) Det fanns även möjlighet att boka behandlingar, vilket hade missat att boka. Men de verkade hålla hög kvalitet. Möjlighet att köpa öl & vin, som serverades i plastglas så man fick ta med in i poolrummen.
Men det som gjorde oss RIKTIGT besvikna var maten (och miljön) för kvällens middag. En kal matsal utan dukar på bordet (man kunde haft små enkla papperstabletter, det hade höjt känslan)...det kändes som man satt och åt på en matbespisning. Man fick själv hämta maten på ett buffébord, där det låg uppskuret mängder med mört kött...men helt utan stekyta och smak. Såsen (Madeirasås? )...smakade absolut ingenting. Det fanns även en fiskrätt, något med lax...vi smakade inte den. Det såg inte aptitligare ut...Salladsbuffén glömde jag nämna; majskorn, pizzasallad, pastasallad...inget värt att nämna varken till utseende eller smak.
Dricka fick man själv gå och hämta/ köpa vid ett serveringsbord. Absolut ingen service vid bordet att tala om.
Nej en stor besvikelse då maten ingår i vår totala upplevelse vid hotellboende.
Kan ju tala om att vi klagade på maten och detta innebar att vi ”fick” lov att sitta i en mindre matsal MED bordsservering kväll 2. Fisken vi då serverades var fint upplagd på tallriken, men tyvärr så var maten ganska kall...& fortfarande smaklös. Däremot så tyckte vi om de syrade grönsakerna som serverades till.
Kommer troligtvis aldrig tillbaka hit, det blev en besvikelse då man hade trott & hoppats på en total upplevelse. Om någon frågar så kan vi inte dölja besvikelsen på maten...
Frukosten hade heller inget ”extra”, färsk frukt saknades...fruktsalladen tog slut på 2:a morgonen. Juicen var helt vattenskadad, smakade nästan inget. Tråkiga pålägg, endast lite sill. Ingen lax...
En sak till om hotellrummet; det fanns inget shampo eller hudlotion. Sådant brukar alltid finnas på spahotell, därför tog vi inte med oss eget...Det kunde åtminstone ingått i hyran av badrock & tofflor, vilket inte ingick i vårt paket. Detta fick vi betala extra för.

Tack Martra1
Omdömet skrevs 5 april 2021

Bott på många hotell runtom i världen, första intrycket av vårt Superior rum, hade valt Spaweekend , var till en början positivt, men drogs snabbt ner av att det fanns hår på golv och i handfat, dessutom ett skärhuvud från en rakapparat!!!
Har man bokat ett superior med spa tycker jag de iaf kunde bemödat sig med att lägga badrock och tofflor på rummet! Å att det inte fanns toalettartiklar att tillgå på toan är fruktansvärt dåligt för ett hotell som annonserar 4 stjärnig standard!!!
Stressigt med tider som skulle hållas gjorde att det inte infann sig någon ”relax” känsla över huvudtaget! Vet att det är Corona tider, men då skulle det vara än viktigare att låta gästerna kunna njuta!!!
Buffén på kvällen var grå, smaklös å trist!!!
Fy så besvikna!!!

Tack 280ulrikab