Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Priceline
Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Besökte Flora Viola för tredje gången och har alltid älskat detta mysiga bed and breakfast. Men denna gång fanns vissa brister och förbättringspotential. Rummet upplevdes mer slitet med flagnad färg som lossnat. Vid avresa kollade jag under sängen för kvarglömda saker och hittade då en prydnadskudde till sängen som inte legat på sängen när vi kom, vilket tyder på att städning under sängen inte ägt rum..

Köket som hör till är mysigt men upplevdes ofräscht denna gång. Jag tycker att det är vårt ansvar som gäster att hålla det fint och iordning men någon typ av grundstädning måste ju göras. Som att rensa och tömma kylarna på kvarglömd mat. Eller tvätta golven då och då.

Frukosten är liten men välgjord men börjar stiga i pris. 100kr för bröd och yoghurt är i överkant, särskilt för petiga barn och de som önskar äggröra. Dessutom känns det inte Coronaanpassat (och aldrig egentligen) att alla gäster ska hyvla samma ost och då bli tvungna att ta i den.
Vi var tidigt till frukost men på toan fanns varken tvål eller papper påfyllt. Detta var inte åtgärdat 40 minuter senare heller, trots påtalat detta.

Plus för ägarens trevliga bemötande!

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack 361mia_
Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

I gamla vackra men renoverade hus finns detta renoverade och fräscha b&b. Rummen är väldigt små. Inte alla rum har balkong vilket inte framgick när vi bokade. Badrummet helt ok storlek. Sängarna sköna. Dock platta kuddar (vi fick fler vid förfrågan, men fanns ej i rummet). Frukost till extra kostnad i bageriet vid café mandeltårtan var god. Hembakat surdegsbröd som var ljuvligt. Hade dock önskat bättre hygien exempelvis färdigskivad ost. Varierande kvalitet på äggkokningen. En av dagarna väldigt ung, orutinerad och smått otrevlig personal. Ändå helt nöjda. Fanns även kök på plats och där finns balkong.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack 638malinn
Omdömet skrevs 27 juni 2021 från mobil enhet

Jag och min man bodde på detta fina hotell som ligger i ett vackert sekelskifts hus som ligger i vackra Brunnsparken.Paret som har både hotellen och bageriet och café Mandeltårtan är jättetrevliga och serviceinriktade.Rummen är enkla men fräscha .Det finns även ett fint kök där man kan förvara dryck och mat .Dock hade vi önskat ett eget kylskåp på rummet .Det finns även rum med balkong men det fick vi Tyvärr inte denna gång då det var fullbokat .Badrummet är små och trånga med ett dusch draperi och en toalett men det är rent och fräscht .Man får en fantastiskt fin frukost som innehåller det bröd dom bakar i sitt egna bageri.Jättegott kaffe och juice perfekt kokt ägg och krämig turkisk yoghurt så gott .Man sitter på en mysig uteplats utanför bageriet och dom kommer ut med frukosten på en bricka ..Jättetrevlig personal på bageriet.Man har som skrivet nära till att gå ut i den vackra Brunnsparken och nära till Ronneby Brunns badet .Detta är det Bösta boendet vi bott på i Ronneby och vi kommer gärna tillbaka.

Datum för vistelsen: maj 2021
1  Tack Mandy_Wine_Dine
Omdömet skrevs 2 januari 2021

Efter att ha bott på ett ganska slitet och ocharmigt Ronneby Brunn ett par gånger tidigare var det riktigt trevligt att uppleva motsatsen på Villa FloraViola.

Två övernattningar på detta mysiga ställe över nyår då vi besökte vänner i Ronneby lyfte vår minitripp ordentligt.

Vårt rum låg i ett av de två hus som ligger vackert inbäddade i Brunnsparken. På andra våningen med egen balkong, trägolv, fräscht och smakfullt inrett rum i renoverat 1800-talshus.
Plus för:
- Bra säng & sängkläder (kuddarna något i tunnaste laget, annars inget att anmärka på)
- Rökfritt och inga oönskade odörer på rummet
- Fräscht med trägolv och att slippa sunkig heltäckningsmatta
- Vi var bara ett par gäster över nyår så väldigt lugnt och skönt
- Gratis parkering precis utanför
- Frukosten som serveras i familjens supermysiga bageri ett stenkast från villan är riktigt bra. Sparsmakad men helt i lagom size för oss. Allt serveras med kärlek och omtanke. Grymt bröd från egna bageriet, kokta ägg, yoghurt med hallon och granola (perfekt), sylt, lemon curd, kaffe, te (Pukka), apelsinjuice och en söt avslutning. Mycket bra!
- Gratis fungerande WiFi
- Mycket trevligt bemötande av Mattias vid ankomst och under hela vistelsen.

Vårt enda minus blir att vi aldrig fick chansen att uppleva de fantastiska bakverk, semlor osv som vi har förstått serveras på Café Mandeltårtan så det var stängt över nyår.

En god anledning till ett nytt besök!
Köpte dock med oss ett gäng blandade frallor från bageriet.

Ett besök rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack 128miag
Omdömet skrevs 4 augusti 2020 från mobil enhet

Checkade in för en övernattning. Incheckning skedde i café Mandeltårtans bageri (men personalen var själv lite förvirrade om var nyckeln skulle hämtas...troligen var det lite olika och kunde nog även ske i caféet vissa dagar)
Sedan körde vi till huset där pensionatet befann sig, i underbart vackra Brunnsparken. Rummet med toalett var litet men fräscht med fin och enkel interiör. Fina detaljer. Sköna sängar. Men utan packning kan man ta sig lätt över till café Mandeltårtan, där frukosten serverades. För säkerhetstänkande fick vi en frukostbricka som var fullt tillräcklig med kokta ägg, fil och granola, nybakade bullar, ost, smör och sylt. Kaffe och juice.
Kan rekommenderas för en natt el två. Vid längre vistelse hade en uteplats el balkong varit skönt. Vissa rum sågs balkonger på.

Datum för vistelsen: augusti 2020
2  Tack hannabE5304EG