Öppet i dag: 10:00 - 18:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Rosenbom är ett måste när du är i Karlskrona

Omdömet skrevs 10 augusti 2021

GourmetStockholm
Stockholm, Sverige
Läs alla 101 omdömen

Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Rosenbom besökte jag på en klassresa i 5:an så det var typ ett halvsekel sedan så vid en familjetripp till Karlskrona tänkte jag fräscha upp minnet. Efter en promenad genom staden i vackert väder hittade vi hit. Väl framme var det inte mycket jag kände igen men Rosenbom stod kvar utanför kyrkan.

Kul att se men egentligen ingen jättesak om man säger så.

Amiralitetskyrkan då? Jodå, det är en vacker kyrka som dock genomgick renovering vid vårt besök varför det var lite väl mycket ställningar i vägen men överlag är det en trevlig kyrka, lite otraditionell om man säger så.

Nåja, är ni i Karlskrona så ta en promenad genom staden hit - ni ångrar er inte eftersom det är en vacker stad med mycket fina byggnader.

Datum för upplevelsen: juni 2021
2  Tack mickerehn
Omdömet skrevs 20 juli 2021

Rosenbom är en av Karlskronas mest berömda sevärdheter. Gubben står precis bredvid kyrkan. Glöm inte att ta med växel för att kunna lyfta på hatten och lägga i pengar.
Kyrkan renoveras sommaren 2021 och kommer att målas invändigt.
Sjömanskompaniet ligger precis bredvid. Men det är inte mycket man ser som civil turist.

Datum för upplevelsen: juli 2021
2  Tack GourmetStockholm
Omdömet skrevs 29 augusti 2020

En vacker kyrka med Rosenbom som står utamför med sin hand utsträckt och ber om en allmosa. Kyrkan är fin även invädigt.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
1  Tack brittan55
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

Gick förbi denna av en slump, fin inredning och väldigt bevarad kyrka. Bra för eftertanke och reflektion.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack Levm2015
Omdömet skrevs 31 juli 2020 från mobil enhet

Vackert inklämd i fagra Karlskrona ligger denna vackra kyrka. Framför står Sveriges mest berömda sparbössa, Rosenbom.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack Peter J