“För finsmakaren med välfylld plånbok”

Systrarna Lindqvist Café & Hembageri
Rankad som nr 1 av 2 Kaffe och te i Karlskrona
Omdömet skrevs 15 maj 2021 från mobil enhet

Underbart goda och välgjorda bakverk dessutom vackert dekorerade med blommor från trädgården. Betyget hade blivit en femma om det inte vore för priserna som är i nivå med finaste Östermalmskonditoriet. Fralla med fyllning 79kr, bakelse 52 kr, minimaxarin 49 kr, schackruta 22 kr vanligt kaffe 33 kr (med hur många påtårar som helst).
Extra plus för vänlig och omtänksam personal, på hugget med kaffekannan. Trevligt läge nära gågatan och sevärdheter. Publik toalett finns alldeles intill vid torget.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Charlotte H

Omdömet skrevs 3 april 2021

Mycket goda smörgåsar men lite för dyrt för min plånbok. 90kr för en smörgås och 33 kr för en kopp kaffe. Lite väl saftigt. Halva priset hade känts prisvärt.
Personalen hade god koll på gästerna i Covid-tider. Ganska mysigt café i allmänhet.

Datum för besöket: april 2021
1  Tack BjAr
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Väl värt ett besök om du vill ha dig en god bulle och gott kaffe. Trevlig personal och mysig inrett.

Datum för besöket: juli 2020
Tack danielcS1389MK
Omdömet skrevs 15 juli 2020 från mobil enhet

Fantastiskt vackra och goda surdegsbröd i butiken och mycket gott att välja på i caféet, vi åt supergoda mackor och underbara kardemummabullar. Mysiga småbord ute på gatan eller inomhus. Personalen var otroligt trevlig och tillmötesgående. Bara detta ställe var värt ett stopp i Karlskrona!

Datum för besöket: juli 2020
Tack birgittam35
Omdömet skrevs 5 september 2019

Mysigt kafé i gammal stil med gott bröd (surdegsbakat) och goda kakor. Mycket vänlig personal. Har man tur kan det finnas karlskronatypiska rågskorpor, men de brukar gå åt fort.

Datum för besöket: augusti 2019
1  Tack Pontus271

Resenärer som tittade på Systrarna Lindqvist Café & Hembageri tittade också på

Karlskrona, Blekinge län

Besökt Systrarna Lindqvist Café & Hembageri? Berätta vad du tyckte!