“Vällagad mat”
Omdöme om Nya Skafferiet

Nya Skafferiet
Rankad som nr 1 av 97 Restauranger i Karlskrona

Var där en sen lunch med hela familjen. Restaurangens uteplats (få platser) var full så vi fick bord inomhus. Vilka var synd, då den anorektisk inredda, på gränsen tråkiga lokalen inte riktigt avspeglar kvalitet på mat. Restaurangens meny lyfter fram närproducerat på när det gäller mat och dryck. Visserligen är menyn inte så omfattande men det vi fick oss serverade var både vällagat och gott.

Jag läste någon recension innan om servicenivån eller gästtoalettens renhet, inget som vi upplevde...... som sagt vi var där på lunch, hur ett kvällsbesök är .. vet jag inte...

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack supergerman

Omdömet skrevs 9 juli 2021 från mobil enhet

Otroligt otrevlig, stressad och dålig servitör/hovmästare. Kommer inte gå tillbaka, maten var okej men herr servitör drog ner upplevelsen. Vi blev inkastade vid ett annat par som redan satt och åt, ostädade toaletter, tog bort tallriken innan vi ätit klart. Kom och tog betalt sekunden vi ätit klart trots att det inte var mycket folk. Dyrt för en sallad..

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack R83RGjulial
Omdömet skrevs 2 juli 2021

Den mest otrevligaste herren till servitör vi varit med om! Hann inte beställa klart innan han hade gått. Riktigt otrevlig och kommer aldrig komma tillbaka!

Datum för besöket: juli 2021
2  Tack 241linnc
Omdömet skrevs 14 augusti 2020

Hittade den via Tripadvisor.
Lite trumpen troligen ägare, som förmodligen påverkats av pandemin. Men det är aldrig kundens fel. Vi beställde varsin sallad med olika karaktär. Snabb service och mycket goda sådana. Efter måltiden besökte vi gästtoaletten, som tyvärr avslöjade ofräscha lokaler. Om man nu tvingats till reducerad personal, får det aldrig ge avkall på renlighet i lokalen. Salladen blev plötsligt inte lika god. Skorporna till kaffet låg opackade i en skål utan sked eller tång. Tänk på att.......
”Varje krona av din lön kommer från kunden!”

Datum för besöket: augusti 2020
5  Tack Håkan W
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Personlig service och väl valda superviner.
God mat lagad med omsorg. Hyggliga priser. Bra centralt läge.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack mariannew971

Resenärer som tittade på Nya Skafferiet tittade också på

Karlskrona, Blekinge län

Besökt Nya Skafferiet? Berätta vad du tyckte!