“Gott och fräscht!”
Omdöme om Kai Krog

Kai Krog
Rankad som nr 28 av 97 Restauranger i Karlskrona
Omdömet skrevs 16 augusti 2021 från mobil enhet

Härlig miljö! Vi kunde lägga till med båten precis utanför! Mycket goda smaker! Vi beställde in olika rätter och smakade.
Litet minus för app-beställning då det inte finns någon att fråga om maten. Men det är ju samtidigt smidigt!
Hit kommer vi igen!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack AnJaSweden

Omdömet skrevs 7 augusti 2021

Hade höga förväntningar! Vi var ett sällskap som älskar mat och gör matresor, sällan till ställen i högre prisklass än tex Kai, visst har vi en stor förkärlek för asiatiska köket och japansk i synnerhet men vi visste också att Kai:s tanke inte var 100% japan.
Inget var egentligen dåligt med maten, men det var verkligen inget sensationellt tyvärr, speciellt inte i den prisklassen. Lite ojämnt över menyn och kändes lite all over från smaklösa rätter till någon där man kände det var mycket bättre komponerat. Tycker tyvärr inte det var värt pengarna, finns betydligt bättre mat att få i den kategorin även för billigare peng, till och med i lilla Karlskrona. Vi testade gemensamt rätter från istort sätt alla kategorier men Ingen i sällskapet åt sig sådär mätt som vi brukar, kände inte för att lägga mer pengar.. Och ändå gick vi därifrån och kändes oss lätt bestulna.
Mycket trevligt läge vid havet, snygg inredning, dock måste något göras åt ljudnivån.. snett trätak, öppen planlösning och på det en hel glasvägg är inte det bästa för en bra ljudnivå men lättfixat om man uppmärksammar problemet, är ju ändå en nyöppnad restaurang så vissa saker upptäcks väll efter hand.
Trevlig och välkomnande personal, lite tråkigt med app beställning men det är ju ett stort pluss för coronasäkring så är nog nått vi får lära oss leva med på fler restauranger.

Datum för besöket: juli 2021
Tack W2406TFemmah
Omdömet skrevs 17 juli 2021 från mobil enhet

Superduper trevligt ställe, utsökt mat och dryck, trevlig personal och underbart läge. Ett tips är att beställa olika rätter för att få njuta av så mycket som möjligt

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack peturajax
Omdömet skrevs 14 juli 2021 från mobil enhet

Vi var på plats en mycket varm dag.
Vi möts av en trevlig servitris som låter oss välja bord själva. Sedan förklarar hon att vi beställer med en app.
Det är tämligen enkelt att ladda ned och beställa och maten kommer ganska fort.
Inredningen trevlig och modern. Det som saknas är parasoller på uteserveringen.
Så minus för servicen då allt sker med app och jag saknar integrationen.
Maten är väldigt bra.
Den ångade bullen med fläsk är helt underbar (Bao Pork) sedan körde vi Spicy tuna maki och Katsu Sando.
Katsun var härligt kryddig med äkta wasabi som helt rensade bihålorna.
Så maten var väldigt god och en rätt låg mellan 120 och 180 som är väldigt prisvärt.
Där tycker jag det är väl värt pengarna och en 5a.
Miljön trevlig, maten god men jag saknar någon som berättar om maten.

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack johanl805

Datum för besöket: september 2021

Resenärer som tittade på Kai Krog tittade också på

Karlskrona, Blekinge län

Besökt Kai Krog? Berätta vad du tyckte!