Omdömet skrevs 11 juli 2020

Hotellet ligger bra till, mitt i stan. Personalen vi träffade var trevlig. That’s it!
Rummet var fruktansvärt varmt, AC’n fungerade ej, blåste bara runt luften - när den över huvud taget blåste... Rent allmänt slitet rum,

Nu till frukosten... inplastade polarbröd med EN skiva ost eller EN skiva pressad skinka, ägg och yoghurt. Under all kritik, även i Corona-tider. Vi har varit på andra hotel och B&B som serverat bra frukost OCH säkerställt hygien och avstånd.
Inte OK standard när priset verkar oförändrat. Vi hörde dessutom från andra gäster man inte städar och bäddar om man har flera övernattningar - också med hänvisning till Corona...

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Jbiv
Omdömet skrevs 10 juli 2020 från mobil enhet

Ligger centralt i Karlskrona med nära till det mesta. OK rum, säng och trevlig personal. Där tar det positiva slut.

Alldeles för varmt på rummen. Försöker reglera på ”80-tals” panelen, märker ingen skillnad. Gammalt, vilket märks på toaletten/duschrummet. Bildkvaliteten i TV’n påminner om en gammal Chaplin film.

Det värsta kommer på morgonen, när hotellet refererar till Covid-19 som skälet för att inte ha en frukostbuffé. Istället ställer de fram plasförpackade smörgåsar, med ost eller ost & kalkon, 4 sorters små youghurtar, man kan även välja vilket man vill av de hårdkokta äggen och vilken pappmugg man tar apelsinjuicen i. Vi kommer ner 30 min innan ”frukosten” är slut och ”allt” är slut (se bild). En av de absolut sämsta hotellfrukostarna jag någonsin fått (och det är många!). SKANDAL!

På det andra First Hotel hotellet (några hundra meter bort) råder tydligen inte Covid-19, eftersom man serverar full frukostbuffé med varmt.

Man sparar säkert in några 10-or på frukosten, men lär aldrig mer återse det stora flertalet gäster.

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack reijob
Omdömet skrevs 30 augusti 2019 från mobil enhet

Det här är ett ganska slitet och tråkigt hotell mitt i centrum. Vi fick ett rum med utsikt över gallerian. Inte så fräscht. Rummet var litet och trångt med en gammal platt-tv. Frukosten helt ok, men en väldigt trist frukostmatsal. Personalen i receptionen var tillmötesgående och trevliga. Men detta hotell ligger inte så högt upp på min lista över bra hotell.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack evagran
Omdömet skrevs 15 augusti 2019 från mobil enhet

Hotell som kändes slitet. Rummet vi fick via deras hemsida stämde inte överens med de bilder som visades. Ingen soffgrupp tex. Belysning rätt kass via en plafond i tak. Inga glas på rum. Det lilla extra saknades. Bokade ett superior dubbelrum med badkar. Rummet kändes som det ej var uppdaterat på flera år. Rum med badkar och det stämde men väldigt eftersatt dunkelt badrum med badkar. Ingen ac på rum.
Personalhäng i recpetion med de söta flickorna där killarna i personalen hänger och drägglar. Eloge till matservicetjejen som var väldigt hjälpsam och serviceminded. Hjälpte andra gäster också på ett proffisionelt sätt. En stjärna. Annars mediokert hotell med fel på bokningssidan som sagt... Aktar mig om jag skall boka där en annan gång. Eller boka via deras hemsida.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack G899SHdanielh
Omdömet skrevs 7 augusti 2019

Mycket bra läge mitt på gågatan med ingång både från gatan och köpcentra. Personalen är mycket trevlig och tillmötesgående. Frukosten som en normal svensk frukost med alla "måsten", både varma och kalla. Rummen är relativt små men fungerar. Toalett och dusch av gammalt snitt och är i behov av uppfräschning. Generellt får man en känsla av att man är tillbaka till 80-90-talet med mörka färger med mera.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Hakan1959
LinusS67, General Manager på First Hotel JA, svarade på det här omdömetSvarade 8 augusti 2019

Hej Håkan,
Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme efter din vistelse hos oss.
Väldigt tacksamt för din feedback, vilket vi tar till oss.

Med vänliga hälsningar,