Spara
Höjdpunkter från omdömen
Marin pärla

Om du är intresserad av båtar och hav måste du ta dig till denna pärla. Ett otroligt fint, välgjort ... läs mer

Omdömet skrevs för 3 dagar sedan
Karin L
Stockholm, Sverige
Intressant museum

Kul och intressant museum om svenska flottan och dess historia. Tyvärr var fartygen stängda pga ... läs mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan
Sredna1
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 786 omdömen

Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Intressant museum som får tiden att rinna iväg.
Nu under pandemi så är det inte så mycket för dom mindre barnen men vi äldre barn kan lära oss massor

Datum för upplevelsen: augusti 2021
Tack mrFinken
Omdömet skrevs 20 juli 2021

Marinmuseet har utvecklats och blir mer och mer spännande. Samlingarna är fint ihopsatta och rummet med galjonsfigurerna ligger vackert utmed vattnet. Muséet har fått anpassa sig till restriktionerna och vissa delar var avstängda. Men självklart kan inte besökare gå ner och trängas i en u-båt. Men givet ett besök för den som är turist i Karlskrona och fartygen var spännande att få gå ombord på.

Datum för upplevelsen: juli 2021
3  Tack GourmetStockholm
Omdömet skrevs 16 juli 2021 från mobil enhet

Klart värt ett besök med intressanta utställningar.
Kan varmt rekommendera ubåtsutställningen med mycket roligt att se för alla åldrar. Tyvärr gick det inte att gå in i ubåten pga covid-19 restriktioner.
Likaså resten av museet som innehåller fantastiska berättelser och historiska händelser presenterade på ett pedagogiskt sätt för alla åldrar.
Att sedan hela museet har gratis inträde var ett plus.
Ät också lunch här då restaurangen har en bra och prisvärd buffé.
Var dock förberedd på att få köa för att komma in till museet och restaurangen då Covid-19 restriktionerna innebar begränsat antal personer på plats.

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack Pappabrun
Omdömet skrevs 6 juli 2021 från mobil enhet

Jättehäftigt museum med bra och intressanta utställningar. Kul att kunna gå ombord på två av båtarna utanför. Tydlig och bra information även för barnen, var väldigt barnanpassat på många ställen med enkla texter och roliga övningar. Tyvärr var ubåten avstängd för ombordstigning på grund av Covid, men vi uppskattar såklart att säkerheten går först. Även vraktunneln var avstängd på grund av Covid så vi kommer definitivt komma tillbaka när den är öppen! Trevlig personal!

Datum för upplevelsen: juli 2021
Tack 832sannak
Omdömet skrevs 3 juli 2021 från mobil enhet

Fint och lagom stort museum i Karlskrona. Vi uppskattade särskilt delen om ubåtarna. Tyvärr fick vi inte gå ombord då dessa var avstängda pga pandemin. Men vi uppskattar att säkerheten går först. Trevlig personal. Vi var där när de öppnade och mot slutet av vår vistelse blev det väldigt mycket folk!

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack AliceLindbom