“Ett ställe som verkar riktigt”
Omdöme om Brasserie fridolf

Brasserie fridolf
Rankad som nr 7 av 39 Restauranger i Karlshamn
Kök: Europeiskt
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs 14 juli 2020 från mobil enhet

Ett ställe som verkar riktigt populärt.
Bordsbokning är att rekommendera då vi hade tur att få platts för två.
Det var fullbokat enligt hovmästarn som tog emot oss.
Men med lite lirkande och ommöblering av bord så fixade han platser åt oss.
Och vi hade verkligen tur att vi kom när vi kom för sen resten av kvällen vi var där så var det kö och många fick vända och gå någon annan stans.....

Lite rörigt kändes det i den fullsatta restaurangen.
Nu satt vi ute och kvällen var varm och frisk.

Servitörerna sprang fram och tillbaka mellan borden och det var svårt att få uppmärksamhet.

Vi fick tillslut menyer och kunde sen göra vår beställning.
Dryck och förrätt kom in ganska så snabbt.
Men sen så fick vi vänta över en timma på vår ”Moules Frites”.
Tyvärr så var musslorna ganska torra och det var ordentligt saltat.
Pommesen var torra och tråkiga, men brödet och aiolin var ok.
Jag tycker det borde varit lite bättre kvalitet till det priset dom tog.

Så, trotts cool inredning och trevlig personal så höll det inte riktigt ända fram.

2  Tack peterrE7453NK

1923 av 144 omdömen

Omdömet skrevs 13 juli 2020 från mobil enhet

Bedrövlig service. 45 min innan dryck kom in och ingen som tittar till oss på hela kvällen. Gå inte hit

Tack ml640327
Omdömet skrevs 6 juli 2020 från mobil enhet

Trevlig personal som snabbt tog hand om oss. Rent och fint. Åt Toast Skagen till förrätt. Grillad Ryggbiff till varmrätt och Créme Brûlée till efterrätt. Allt smakade bra. Nöjda och glada

Tack Tord H
Omdömet skrevs 7 mars 2020 från mobil enhet

Superhärlig miljö för att umgås med vänner, familj eller partner. Fint utbud av viner. Goda pizzor, men tyvärr lite smaklösa.

Servicen har däremot en del att önska. Vårt sällskap beställde dryck innan maten och servitören kom tillbaka för matbeställning, och sedan en gång till där vi beställde dryck. Efter vi ätit satt vi kvar i 90 minuter, och under den tiden kom ingen från servisen för att ta någon beställning, så där satt vi med våra tomma glas i över en timme. Synd, annars hade vi gärna stannat för nåt glas vin till.

Datum för besöket: mars 2020
Tack annsophienowak
Omdömet skrevs 26 februari 2020 från mobil enhet

Vi var ett större sällskap på ca 20 personer. Restaurangen ville att vi för-bokade huvudrätter innan. Tapas/förrätt beställde vi när vi kom. Trots förbokning tog det väldigt lång tid att få maten.
Jag kan verkligen rekommendera lammet!

Datum för besöket: februari 2020
Tack Adventurer819914

Resenärer som tittade på Brasserie fridolf tittade också på

Karlshamn, Karlshamns kommun

Besökt Brasserie fridolf? Berätta vad du tyckte!