“Vår Go-to-restaurang i malmö”
Omdöme om Västergatan

Västergatan
Rankad som nr 7 av 967 Restauranger i Malmö
Område: Gamla Staden
Område: Gamla Staden
Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Vår favoritrestaurang där du definitivt får riktigt bra mat för mindre pengar än vad det är värt. Varje gång vi äter här så gör vi ett klipp!

Datum för besöket: november 2020
Tack 150henrikf

Omdömet skrevs 20 juni 2021

Underbar med med bara så mycket konstigheter som behövs för att det ska smaka bra. På det förstklassig service och goda viner. Tänk dock på att inte vara för hungrig, vi åt den kompletta menyn och var ändå sugna på en rätt till.

Datum för besöket: april 2021
Tack fidde105
Omdömet skrevs 25 mars 2021

Här serveras en femrätters meny: en med sparris, en griskind, en torsk och så en efterrättsvariant på äpple. De kan också väljas var för sig. Det är ytterst små rätter och litet urval, som framgår av hemsidan. Men med tanke på det finns ingen anledning att gå hit ofta.
Strax innan maten serverades upptäcktes en levande silverfisk flytande i dricksglaset. Sambon gick äcklad fram och visade den för kock och servitris, den senare bad om ursäkt och frågade om han ville ha ett nytt glas och kanske en ny vattenkanna också. Vi tappade både lusten och aptiten en smula men valde att satte oss över det och tänkte att de nog ville kompensera oss på något sätt. Vi blev ju också generade å deras vägnar (ett mycket omodernt sätt att reagera på dessa dagar).
Nå, det blev inte mera sagt om saken och inte ens ett avdrag på notan. När vi skulle gå och stod i kapprummet, med både servitris och kock i närheten (som valde att hålla blicken åt annat håll), kunde därför inte sambon låta bli att undra över att de inte ville kompensera oss på något vis för obehaget. Då utbrast kocken: Vad vill du vi skulle göra?! Det menade sambon var deras sak att komma med. När jag sa att jag aldrig varit med om det tidigare invände servitrisen att "Det finns ju silverfisk överallt!" samt frågade mig om inte jag har silverfisk hemma. Som om det hörde dit.
Det må väl vara hänt att den finns en silverfisk i glaset (eller???). Desto mer besvärande var personalens bemötande, som verkade vara helt obekymrad om saken och förmodligen bara tyckte vi var besvärliga som sa något. De förstår nog inte att folk lägger pengar på att få en trevlig kväll bland andra människor med god mat och gott bemötande. Nu blev detta en jämförelsevis dyr och dålig upplevelse istället, som jag helst vill glömma. Men jag tycker det är viktigt att dela med mig av detta till andra presumtiva gäster.
Så hoppas jag att detta inte är en del i den nya stil som finns på sina håll i restaurangbranschen där en förväntan finns från personalen på kundernas vidlyftiga beröm och översvallande tacksamhet men är helt främmande för kritik och gästernas självklara rätt till ett gott bemötande och rent porslin.

Eller menar man verkligen att detta var okej?

Datum för besöket: mars 2021
5  Tack GittKviddevitt
Omdömet skrevs 30 januari 2021 från mobil enhet

Det finns många ställen med god mat i Malmö, men det här är nog min favorit. Vällagad och välkomponerad mat med goda passande viner och en trevlig service. Ett gäng som verkar ha roligt och det smittar av sig. En mysig och liten lokal dessutom. Denna gång satt jag i baren och njöt av tartar, torsk och kycklinglår. Desserten, en härlig blodapelsinglass, blev en perfekt avslutning. Ljuvligt alltihop!

Datum för besöket: januari 2021
2  Tack fitzbenedict
Omdömet skrevs 19 november 2020 från mobil enhet

Väldigt trevlig liten restaurang. Ger lite ”hemma hos” känsla. Vänlig service men verkade inte speciellt påläst kring vinerna men mycket sympatisk. Maten var trevlig men inte utmärkt och vinmatchning var godkänd. Hade förväntat mig lite mer men de levererade ändå tillräckligt bra för att det ska komma att bli ytterligare besök.

Datum för besöket: november 2020
3  Tack christianeV919QJ

Resenärer som tittade på Västergatan tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Västergatan? Berätta vad du tyckte!