“Trevlig återseende”
Omdöme om Västergatan

Västergatan
Rankad som nr 6 av 934 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs 8 februari 2020

Som alltid en väldigt trevlig upplevelse på Västergatan. Litet och gemytligt, med trevlig och kunnig personal. Vi åt 5-rätters menyn som håller mycket hög klass till ett rimligt pris. Samtliga var belåtna med dryckerna, både med vinmenyn och det intressanta ölutbudet.

Tack 349andersd

Omdömet skrevs 7 februari 2020

Bra och intressant menu med fina viner. Utmärkt och engagerad servering... men ljudnivån på musik för hög som gjorde samtal svårt. Jämfört med krogar som sätter maten främst i t ex Frankrike och Italien är detta oacceptabelt. Musik ska inte störa matupplevelsen.

Tack T9421QAperl
Omdömet skrevs 6 februari 2020 från mobil enhet

Ännu en kväll på en av våra absolut bästa restauranger.
Kvällsmeny med otroligt goda rätter som ger full njutning.
Stort urval av utsökta Champagner till mycket bra priser.
Servicen helt perfekt.
Västergatan är en verklig pärla!

Tack 704hansg
Omdömet skrevs 26 januari 2020

Hur beskriver man något som det är svårt att sätta ord till. Här är ett försök. Det finns en färdig kvällsmeny som man kan ta hela eller delar av. Vi åt hela. Aptitretare i form av kålsoppa med ingefära och morot med rökt ägg låter kanske inte så upphetsande men det var en trevlig start. Detta följdes av sej och rotselleri som kanske inte heller skulle få en att jubla men skenet bedrar. Fantastiska smaker som dessutom förändrades medan man åt. Till detta drack vi ett tyskt vin som gifte sig väl med rätten. Nästa rätt var torskrygg med vitvinssås, mussel- och kycklingbuljong och smaksatt med granskott. Ljuvliga smaker och vi åt mindre och mindre av fisken för att den skulle räcka längre. Även här ett klockrent vin (franskt) med ren smak. Sedan kom smakchocken; Högrev med chili och grönkål. Köttet hade dessutom en knaprighet som vi uppskattade. Till detta en Chianti Classico. som även den var helt rätt. Efterrätten var en glass på jordärtskocka och till den serverades en cider som fast den var gjord i Danmark av svenskar skulle ha kunnat vara fransk.
Servisen var trevlig och de visste vad de pratade om. Ibland är man lycklig som bor i Malmö med så många duktiga kockar. Strunta i att köpa prylar i present och gå på restaurang i stället. Det gjorde vi.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Mats Å
Omdömet skrevs 18 januari 2020 från mobil enhet

Restaurangen har en ny meny som är utsökt. Favoriterna var den rimmade torsken, stekt högrev som var knaprig och mycket god. Jordärtskocksglassen till efterrätt var också en av höjdpunkterna. De flesta vinerna passade bra ihop med maten.

Datum för besöket: januari 2020
Tack zitha63

Resenärer som tittade på Västergatan tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Västergatan? Berätta vad du tyckte!