“Jättegod mat men servicen kan bli bättre”
Omdöme om Restaurang Atmosfar

Restaurang Atmosfar
Rankad som nr 22 av 962 Restauranger i Malmö

Läser alltid recensioner innan jag besöker en restaurang.
Läste mycket gott om maten men många påpekade på deras service. Och det stämmer att den kan bli lite bättre.
Vi fick hjälp fort. Lite för fort då vi inte hunnit kolla menyn. Men det gjorde inget. Och servitrisen kom efter några minuter efter vi fått våran mat och frågade om det smakade bra. Och det är väldigt viktigt. Men efter det glömdes vi bort helt. Ingen fråga oss om vi ville ha mer att dricka. Och det var omöjligt att få ögonkontakt med personalen även när vi ville betala. Tog över 30 minuter tills jag fick ropa efter en servitris för att få betala. Kommer säkert komma tillbaka för maten var jättebra. Men de har en del att jobba på med servicen.

Tack chr1s040

Fantastiskt bra service av Kim. Glädjefylld människa, perfekt för jobbet. Maten var väldigt bra, speciellt pilgrimsmusslorna. Rekommenderas starkt!

Datum för besöket: maj 2021
Tack 912mathiasp
Omdömet skrevs 24 juni 2021 från mobil enhet

Vi satt på uteserveringen och det fungerade bra med värmare men trafiken är ganska intensiv så om du vill ha en lite lugnare kväll, välj en plats inne. Maten var god och vällagad, kanske skulle lite mer fantasi behövas då såväl sparrisen som den hemlagade korven täcktes i riven ost. Servicen var däremot under all kritik, servitrisen var glad och trevlig men sakerna glömdes hela tiden och många frågor förblev obesvarade. Vi fick hela tiden påminna om glömda rätter.
Rätterna serverades av olika personer utan någon som helst presentation, att nämna något om rätten i alla fall hade förhöjt upplevelsen. Märk väl, det var ingen rusning och ni satt inte i skiten på något sätt. Bordet dukades inte av mellan rätterna utan vi behövde vara övertydliga för att detta skulle ske. Låter detta petigt? Är betyget så högt får man leverera och det kommer med ett ansvar att stoltsera med höga ratings. Tips! Vill man sälja cocktails så kanske en cocktailmeny hade hjälpt…

1  Tack Kenneth H
Omdömet skrevs 19 juni 2021 från mobil enhet

En härlig kväll med god mat. Vi firade vår bröllopsdag. Vi delade på flera rätter men lammet och burratan var fantastiska och är väl värda ett besök.

Datum för besöket: maj 2021
Tack JohannaV46
Omdömet skrevs 8 juni 2021

Dålig service/hantering & otrevligt bemötande

Efter att försökt boka men fått till svar att de inte tar bokningar efter klockan 18 och att det inte heller kunde uppskatta hur mycket folk det skulle vara en tisdag kväll klockan 8.
Vi anlände till restaurangen & blev tillsagda att ett bord utomhus för mat dröjer ungefär 10 minuter. Efter att ett sällskap på 4 personer & ett par blivit tilldelade bord utomhus före oss ifrågasatte vi servitrisen ifall vi snart blir tilldelade ett bord & serverade, vi fick till svar att de tyvärr glömt bort oss pågrund av dålig kommunikation. När vi väl, efter en hel timme, blev tilldelade ett bord så gav servitrisen oss ingen uppmärksamhet. Efter ett tag fick vi servitrisens uppmärksamhet & bad om menyn för mat, då får vi till svar att köket är stängt & att vi inte kan bli serverade någon mat. Vi fick ingen kompensation & det enda de kunde erbjuda oss var en skål oliver & mer dricka. Oehört dålig service & tråkigt bemötande på en restaruang i denna klass, tråkigt att kökets expertis ska få lida för servitörernas inkompetens.

Tack 385ludvigs

Resenärer som tittade på Restaurang Atmosfar tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Restaurang Atmosfar? Berätta vad du tyckte!