“du får veerkligen det du betatalar för”
Omdöme om Restaurang Atmosfar

Restaurang Atmosfar
Rankad som nr 21 av 959 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs 15 december 2020

Jag åt en supergod entrecote med sallad här. Goda drinkar, härlig atmosfär ;) OCKSÅ! typ ett nice val för "bistro" kök i Malmö, rekommenderar varmt!

Datum för besöket: december 2020
Tack astreasveabacke

Omdömet skrevs 3 oktober 2020 från mobil enhet

Vi hade stora förväntningar när vi bokade bord. Men tyvärr blev vi lite besvikna.
Vi var här för några år sedan och då var det toppklass på denna restaurang. Både med mat och service.
Men det hade blivit sämre. Men helt ok trots allt. Men vi går nog inte dit fler gånger på ett bra tag.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack 48annmarien
Omdömet skrevs 14 september 2020

Tänk dig en solig höstdag och en lunchdate med den du älskar mest. Ni kommer till en härligt stor uteservering för att unna er en lite längre lunch, ett glas vin och lite tjuvstart på helgkänslan. Humorn är på topp! Det ska mycket till för att mungiporna ska vändas neråt. Ni ber servitören överaska er med det godaste de har till lunch. Så kommer han med musslor i vinäger, broccoli som bara smakar av citron och ett vin som inte passar till (förvisso väldigt svårt att para vin med vinäger men ändå). Råbiffen är översaltad men ätbar. Servitören syns inte till på en lång stund. Till slut lyckas du hitta hen och få uppmärksamhet. Hen tar musslorna som är oätliga men frågar inte hur det andra smakar och kommer sedan inte tillbaka. Efter en stund undrar du vad som ska hända. Upprepa jakten på servitören. Till slut kommer hen ut med en ny portion musskor. Ditt sällskap har ätit upp. Lunchen lider mot sitt slut. Ditt glas halvsura vin är slut. Men du har en portion tråkiga musslor att få ner snabbt. Ingen servitör som frågar hur de smakade denna gång. Notan kommer dock och för denna usla upplevelse får du betala 750 kr. "Hoppas det smakade bra!" säger servitören vanemässigt. Nej, det smakade inte bra. Jag är med på att kocken kan göra misstag. Men inte hur det sen hanteras. Här är hur stans bättre restauranger hade hanterat det.
1) när maten serverats brukar servitören komma tillbaka efter en liten stund och fråga om allt var till belåtenhet. (vi var 3 sällskap på hela restaurangen så gott om tid)
2) kommunicera med kunden om vad ni kommer göra för att rätta till misstaget
3) fyll på med nytt dricka (on the house så klart) för alla runt bordet.
4) ta inte betalt för att ni serverat ett misstag.

Atmosfär har rykte om sig som finkrog. Kanske var sant en gång i tiden. But no more!

Datum för besöket: september 2020
1  Tack Mylaine77
Omdömet skrevs 8 september 2020 från mobil enhet

Var på jakt efter ett ställe att äta lunch på och landade här. Hade inga större förhoppningar och blev positivt överraskad! Helt otroligt god mat, fantastiska uppläggning och supertrevlig personal. Rekommenderas varmt! Kommer absolut att gå tillbaka nästa gång vi är i Malmö.

Datum för besöket: juli 2020
Tack nathaliepE3343GE
Omdömet skrevs 15 augusti 2020 från mobil enhet

Helt fantastiska smaker. Musslorna var mycket goda och fräscha. Oxfilén välhängd och mör.
Trevlig personal och gott vin. Trevlig miljö men lite mycket trafik.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Larsibara

Resenärer som tittade på Restaurang Atmosfar tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Restaurang Atmosfar? Berätta vad du tyckte!