“God mat i en avslappnad opretentiös”
Omdöme om Restaurang Atmosfar

Restaurang Atmosfar
Rankad som nr 22 av 958 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs 7 juli 2020 från mobil enhet

God mat i en avslappnad opretentiös miljö. Snygga uppläggningar och trevlig personal. Skönt att det snackas lite mindre om sydsluttningar och örtblandningar och är mer fokus på bra matlagning och god service.

Datum för besöket: juli 2020
Tack andreasbinz73

Omdömet skrevs 5 juli 2020 från mobil enhet

Trevlig personal som var oerhört uppmärksam.
Maten var god men i sig inget direkt märkvärdigt. Mat skall ju förhoppningsvis vara god när man går ut. Rätterna serverades lite snålt, en liten sallad till entrecote hade ju lyft köttet.
Pilgrimsmussla väldigt god.
Ok ställe men det finns bättre. Atmosfär har inte riktigt hängt med i Malmös nya krogvärld.

Datum för besöket: juli 2020
Tack jonasb929
Omdömet skrevs 28 juni 2020 från mobil enhet

Absolut den bästa i Malmö på alla sett och vis. Goda smårätter och gott bröd..Världsklass. Trevlig uteservering och kompetent personal. Bra läge. Goda cocktails och viner. Även bra desserter att avsluta maten med.

Datum för besöket: juni 2020
2  Tack BettyMAE
Omdömet skrevs 24 juni 2020

Vi var på Atmosfär en vanlig vardagskväll i slutet av juni. Det var en sådan där härlig sommarkväll som det kan vara ibland. Uteserveringen ut mot Fersens väg var fullbelagt men vi hade bord i ett lugnt hörn av restaurangen med utsikt mot den vältrafikerade cykelleden.

Menyn är som vanligt bestående av smårätter som kan komponeras på den ätandes eget sätt. Vi njöt av råbiff, spetskål, pilgrimsmussla och friterad potatis (med skal) och olika såser. Allt vällagat och mättande.

Den unga personalen var trevliga, nästan för ivriga och ville veta vad vi skulle dricka innan vi knappt hunnit sätta oss.

Espressokaffet var tyvärr typ nespresso.

Och jo, deras transparenta och välsaltade danska fläskesvär som snacks är en upplevelse i sig!

Datum för besöket: juni 2020
Tack 101Peter89
Omdömet skrevs 1 juni 2020

Vi åt 3 förrätter och den ända som skulle vara varm var kall. Lite lång väntan på att bli serverad och när vi bad om vinlistan, var svaret att det fanns ingen vinlista för viner per glas ( detta innan vi hade sagt något om mängden vin vi ville ha) vi bad att få titta på vinlistan igen men det bara upprepades att det fanns inte per glas. Huvudrätterna var goda.

Datum för besöket: maj 2020
Tack lunkanit

Resenärer som tittade på Restaurang Atmosfar tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Restaurang Atmosfar? Berätta vad du tyckte!