“Litet och naggande gott”
Omdöme om Restaurang Atmosfar

Restaurang Atmosfar
Rankad som nr 21 av 945 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Vi var på Atmosfär en vanlig vardagskväll i slutet av juni. Det var en sådan där härlig sommarkväll som det kan vara ibland. Uteserveringen ut mot Fersens väg var fullbelagt men vi hade bord i ett lugnt hörn av restaurangen med utsikt mot den vältrafikerade cykelleden.

Menyn är som vanligt bestående av smårätter som kan komponeras på den ätandes eget sätt. Vi njöt av råbiff, spetskål, pilgrimsmussla och friterad potatis (med skal) och olika såser. Allt vällagat och mättande.

Den unga personalen var trevliga, nästan för ivriga och ville veta vad vi skulle dricka innan vi knappt hunnit sätta oss.

Espressokaffet var tyvärr typ nespresso.

Och jo, deras transparenta och välsaltade danska fläskesvär som snacks är en upplevelse i sig!

Datum för besöket: juni 2020
Tack 101Peter89

Vi åt 3 förrätter och den ända som skulle vara varm var kall. Lite lång väntan på att bli serverad och när vi bad om vinlistan, var svaret att det fanns ingen vinlista för viner per glas ( detta innan vi hade sagt något om mängden vin vi ville ha) vi bad att få titta på vinlistan igen men det bara upprepades att det fanns inte per glas. Huvudrätterna var goda.

Datum för besöket: maj 2020
Tack lunkanit
Omdömet skrevs 16 maj 2020 från mobil enhet

God mat men utan den lokala touch man gör anspråk på. Espresson är en Nespresso och inget annat.

Personalen hygglig om man bortser från det märkliga "vi"andet i tilltalet samt det ivriga men indiskreta plockandet från vårt bord. Ibland undrar jag vem som är huvudpersonerna under mina restaurangbesök.
Vad gäller själva atmosfären i restaurangen ger den mest ett disigt intryck med sina grå och svarta färgsättning.

Datum för besöket: maj 2020
Tack GittKviddevitt
Omdömet skrevs 17 mars 2020

Pernilla och jag firade för 8:e gången vår hittedag den 7 Mars på Atmosfär. Denna gång katastrof. Vi är frekventa nyttjare av Malmös krogvärld. Medlemmar i de förnämsta gastronomiska sällskapen. Bekanta med stjärnkrögare i stan. Vad har hänt med Atmosfär? Vi beställde 4 rätters meny men avbröt den i halvtid efter 1 timme och 40 minuter och bad att få betala enligt Leif Mannerströms motto ” kan jag få byta bord så jag kommer närmre en servitör”. Oerfaren yngre personal som prioriterar att stå och snacka med kompisar istället för att ha överblick över matsalen.
Henrik!
Utbilda din personal om hur det går till på ”fine dining mini”.
Annars är du till råttorna i branschen
Ingvar Nohlin

Datum för besöket: mars 2020
3  Tack innokonsult
Omdömet skrevs 6 mars 2020

En vardagskväll innan ett teaterbesök avnjöt vi en härlig middag på Atmosfär. Vi åt pilgrimsmusslor, torskrygg och oxfilé, allt utomförträffligt väl tillagat och med underbara smaker och smak-kombinationer. Trevlig familjär personal gjorde att restaurangen hade en, just det, härlig Atmosfär!

Datum för besöket: mars 2020
Tack Culture818647

Resenärer som tittade på Restaurang Atmosfar tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Restaurang Atmosfar? Berätta vad du tyckte!