“Burritos som take away”
Omdöme om Burritofriends

Burritofriends
Rankad som nr 10 av 962 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Supergoda burritos, perfekt att ta med som take away när vi anlände sent till hotellet och inte ville äta ute! Positivt överraskad!

Datum för besöket: juni 2021
Tack tracyl991

Omdömet skrevs 1 oktober 2020

Beställde en burrito att ta med tillbaka till jobbet.
Maten lagades snabbt (löpande band) vilket ju var positivt i och med lunchtid och relativt många gäster.

Restaurangen serverar framför allt burritos, men även "bowls". Där finns några huvudingredienser att välja bland, kyckling, fläsk, biff, kalkon samt två vegetariska alternativ. Där fanns några olika sorters tillbehör i form av sallad & grönsaker, bönor av olika slag, majs, pico de gallo och en handfull såser att välja bland. Jag bestämde mig för en burrito med pulled pork. Fläsket var oerhört smaklöst och jag undrar om det över huvud var kryddat eller om restaurangen förlitar sig på att tillbehören ska förmedla smak. Dessvärre tillförde såsen (stark sås & mango salsa) inte så mycket, så i slutändan smakade maten egentligen inte så mycket alls.

Dessvärre misslyckades servitrisen med att förstå min beställning så jag fick påtala 3 gånger för henne vad jag faktiskt bett om. Jag vet inte om det berodde på stress, den ganska högljudda lokalen med rätt bristfällig layout för den typ av servering som erbjuds eller om hon helt enkelt var arrogant, men fel blev det likväl till slut, så jag nöjde mig med det jag fick. Hon var trevlig hur som helst, så det ska hon naturligtvis ha.

Priset var helt rimligt för maten jag fick, även om jag önskat att den faktiskt hade smak och inte bara konsistens.
Kommer nog inte tillbaka innan jag fått höra att maten faktiskt har smak.

Skulle knappast kalla restaurangen mexikansk, utan snarast ett halvhjärtat försök att efterlikna originalet.

Datum för besöket: september 2020
3  Tack johda86
Omdömet skrevs 21 september 2020

Väldigt prisvärt, och väldigt bra ställe att gå till om man är ett sällskap med blandad kostpreferens som vill köpa lunch/middag och ta med till Kungsparken som ligger bredvid. Fräscht och varierat innehåll, egenbakat bröd och jättegod vegetariskt protein (Oumph).

Datum för besöket: augusti 2020
1  Tack Johanna C
Omdömet skrevs 14 augusti 2020

Burrito Friends ger allt man kan önska sig. Tortillas som gräddas vid beställning, snabb service, möjlighet att anpassa efter exakt vad man vill ha, och en ägare som känner igen gästen efter bara två eller tre besök.
Jag kan inte svara för mer än kombinationen burrito-carnitas-blandat ris-alla grönsakerna-blandade bönor-vitlökssås-mild salsa-bladsallad, men det beror på att jag tog det första gången och det var så gott att jag inte velat ha något annat.
Burriton är rejäl, lemonaden är uppfriskande och milkshaken är god.

Datum för besöket: juli 2020
Tack petronellaw882
Omdömet skrevs 2 augusti 2020

Jätte gott och gott veganskt alternativ!!! Jag och min partner firar alltid när något roligt händer här

Datum för besöket: augusti 2020
Tack LeaE204

Resenärer som tittade på Burritofriends tittade också på

Besökt Burritofriends? Berätta vad du tyckte!