Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Anna I

perfekt

5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 9 jan. 2024
Perfekt hotell, fräsch rum , fint och rent. Kommer komma nästa gång igen alltid nöjd med allt . Lätt att komma med bil, parkering ingår och allt är i närheten. Värd att besöka detta stället, mysigt också. Kommer komma under våren igen, och dags att jobba igen.
Datum för vistelsen: augusti 2023
Resetyp: Reste med familjen
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
1 748 kr
    2 076 kr
0.1 km från Hotel Duxiana Malmo
Visa fler hotell i Malmö
Omdömet skrevs 19 november 2022

Besökte Duxiana på Mäster Johans gatan en fredag i november för en tidig middag. Till förrätt en helt fantastisk potatisblinier toppad med stenbitsrom, följt av en utmärkt stekt gös. Och dessutom utmärkt servis. Kan varmt rekommenderas!

Datum för vistelsen: november 2022
1  Tack Jörgen D
Maria Putak, Hotelldirektör på Hotel Duxiana Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 25 november 2022

Hej Jörgen. Stort tack för din fina recension. Vi får hoppas att vi får se er här snart igen.
Bästa hälsningar /Teamet på The Duxiana

Omdömet skrevs 15 juli 2022

Väldigt fint lite hotell i centrala Malmö. Nära till allt: stranden, shopping, tåget och gröna parker. Väldigt fina rum och otroligt sköna sängar. Mycket bra service med trevlig personal. Hade förmånen att äta både frukost lunch och middag på hotellet. Vilken otrolig matupplevelse! Allt var top notch! Mina varmaste rekommendationer

Datum för vistelsen: juli 2022
Restyp: Reste i arbetet
1  Tack cillatholse
Sofie Paul, Gästservice/reception på Hotel Duxiana Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 6 oktober 2022

Hej Cilla,

Stort tack för att du tagit dig tid att recensera oss, och tack för det fina betyget. Vi är glada att höra att du trivdes hos oss och hoppas få välkomna dig tillbaka snart igen.

Med vänliga hälsningar, Sofie & The DUXIANA team

Omdömet skrevs 30 september 2021

Har tidigare haft bra erfarenheter av restaurangen på Duxiana, men tvingas efter dagens besök tyvärr radikalt revidera denna uppfattning.

Hade bokat bord till lunchen för ett möte med en kollega. Vi åt dagens kötträtt som var helt ok. Men det var efter maten det blev trist.

Så fort vi hade ätit upp dök servitrisen upp och tog bort våra tallrikar; utan att fråga om det smakade eller erbjudande om kaffe. Döm om vår förvåning när hon sekunderna efteråt dyker upp med kortterminalen och direkt vill ha betalt; detta utan att vi bett om att få betala. Hon kunde lika bra ha sagt "stick nu när ni har ätit upp, så att vi kan få in nya gäster vid det här bordet". När jag hade dragit mitt kort frågade jag lite diskret om det inte ingick kaffe i lunchen och då nickar hon lite nonchalant åt ena hållet och säger "det står där".

Att bjuda ut en kollega för ett lunchsamtal och bli bemött på det här viset med "ät, betala, stick" kändes oerhört pinsamt och tråkigt. Så tyvärr; det här var sista gången jag bokade ett lunchmöte på Duxiana.

Datum för vistelsen: september 2021
2  Tack Jörgen D
Ulrika Andersson, Hotelldirektör på Hotel Duxiana Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 1 oktober 2021

Hej Jörgen, Vad tråkigt att höra att ni upplevde servicen nonchalant och dålig.
Vi kan bara be om ursäkt för detta och hoppas att ni ändå någon gång i framtiden kan tänka er att komma tillbaks till oss så vi får bevisa att vi kan bättre.
Bästa hälsningar och hopp om bättring från oss på Hotel Duxiana

Omdömet skrevs 14 augusti 2021

Trevlig och hjälpsam personal. Vi bodde i ett stort rum, lägenhet, och allt var mycket bra förutom sängen som kändes gammal och väldigt odämpad. Var detta verkligen en duxsäng? Badrummet skulle behöva en uppfräschning, det känns väldigt omodernt att behöva duscha i ett badkar. Bra och mysig frukost men tyvärr fanns ingen cappuccino vilket är dåligt för ett hotell i denna prisklass.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack ResBella
Omdömet skrevs 16 juli 2021 från mobil enhet

Vi bokade ett superior dubbel på andra våningen.Värt att notera är luftkonditionering saknas.Rummet var 28 grader varmt när vi skulle lägga oss. Finns dock ac (för samma rumskategori !) om man har turen att få ett rum på plan 4. På booking.com får man lätt intrycket av att ac finns eftersom det står under rubriken allmänt.Vi försökte ha fönstret öppet men gatan utanför är starkt trafikerad så det var bara att glömma. En annan tråkig sak var att badrummet luktade starkt av avlopp. När vi påtalade detta följande morgon sade receptionisten att hon redan kände till detta, men att det inte gick att åtgärda !

Datum för vistelsen: juli 2021
1  Tack eragond2021
Ulrika Andersson, Hotelldirektör på Hotel Duxiana Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 17 juli 2021

Hej Anders, Tack för din feedback. Vi beklagar att ert besök inte levde upp till förväntan.
I rumsbeskrivningen på b.la. booking.com nämns inte ac där denna saknas.
I och med att hotellet är beläget i en gammal byggnad, kan det under de allra hetaste sommardagarna bli varmt i rummen. Av den anledningen kan det även uppstå tillfälliga problem med ledningar etc., men vi är vanligtvis mycket flexibla när det gäller att flytta gäster till andra rum (om plats finns), i fall att dessa problem uppstår. Då vi är ett centralt beläget hotell, med närhet till tågstation, sevärdheter och uteliv, finns det givetvis trafik och rörelse i området. Vi hoppas att ni trots detta väljer att besöka oss igen nästa gång ni kommer till Malmö, och att vi då kan erbjuda en god natts sömn. Tills dess önskar vi er en fortsatt fin sommar. Med vänliga hälsningar, Lena// Team DUXIANA