Omdömet skrevs 13 januari 2018 från mobil enhet

Besökte Hotel Duxiana på en arbetslunch. Maten var mycket god och vällagad. Mycket bra service också och trevlig atmosfär. Ligger centralt i Malmö med bara 3 minuters gång från Malmö C eller Stortorget.

Bodde här: januari 2018, reste i arbetet
Tack patrikxkr
HotelDUXIANAMalmo, reception på Hotel Duxiana Malmö, svarade på det här omdömetSvarade 10 februari 2018

Vad kul att du uppskattade lunchen hos oss och atmosfären. Förhoppningsvis kanske du även en dag kan njuta av ett av våra fina rum, alla inredda med DUX sängar.

Omdömet skrevs 13 december 2017 från mobil enhet

Jag och min sambo stannade en natt på detta hotell. Vi hade bokat ett deluxe rum som skulle vara lite större och lite bättre en ett vanligt standard dubbelrum. När vi först kom fram till hotellet så låg det jätte fint, nära till parkeringshus och fin utsikt. När vi går in möts vi av en receptionist som leder oss till ett litet matbord i en hörna där hon sitter med en laptop, vi tänker ”är detta receptionen?” Då det kändes lite oseriöst och vandrarhem aktigt. Men vi fick våra kort till rummet och tog hiss en våning. Vårt rum var precis utanför hissen, så det var perfekt. När vi öppnade dörren till rummen så slog första tanken mig att Gud så litet, rummet var trångt och väldigt varmt. Vi prövade sänka tempen som låg på 24 grader men det gick inte så vi öppnade fönstret bara. Sängen... väldigt skönt täcke och helt underbara kuddar, men... sängen var otroligt hård! Som att lägga sig på en bräda... fy! Tv:n var väldigt liten, mini baren som det heter innefattade två vatten, inget annat. Allt andra helt ok. Sköna badrockar. Toaletten var helt ok... en dusch med svängdörr, hade önskat ett badkar då vi som sagt beställde deluxe rum, men annars helt ok. Frukost, ja liten frukost men lite val möjligheter, rinnig äggröra, små glas när man skulle ta juice, slut på djupa tallrikar till yoghurt, endast två olika sorters flingor, köksan talade bara engelska, men dem hade våfflor med nutella, som var slut en timme innan buffé stängde, men gott kaffe iaf, det viktigaste. Skulle nog inte bo där igen, men mer för att jag gillar variation men skulle rekommendera det till någon inte så kräsen som jag själv när det gäller 1300/natten.

Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack sim0ne1992
HotelDUXIANAMalmo, Reception på Hotel Duxiana Malmö, svarade på det här omdömetSvarade 10 maj 2018

Dear Sim0ne1992,

Thank you for your review. I'm so sorry to hear that you didn't have a good time with your stay here with us. When you have time could you please contact me at bokning@malmo.hotelduxiana.com witht he date and name you used when staying here so I can address this directly.

Kind Regards,

Davina Whiting, Hotel Duxiana Malmö.

Omdömet skrevs 6 november 2017 från mobil enhet

En av mina absolut bästa hotellupplevelser.
Fantastisk personal.
Så sköna sängar att det är svårt att gå upp.
Rent och fräscht överallt.
Perfekt läge. Nära till bra restauranger.
Skön jazzmusik i lounge-delen.
Bra gin till drajjan.
Vi kommer tillbaka

Bodde här: november 2017, reste med familjen
Tack Stefan D
HotelDUXIANAMalmo, Reception på Hotel Duxiana Malmö, svarade på det här omdömetSvarade 19 november 2017

Tack Stefan för din recension. Fantastiskt kul att höra att du har trivts så bra hos oss - du är varmt välkommen tillbaka!

Med vänlig hälsning
Reception
Hotel DUXIANA Malmö

Omdömet skrevs 6 november 2017

Hotel Duxiana i Malmö har ett väldigt bra centralt läge nära Cenralstationen och nära Lilla Torg med alla restaurangerna.
Hotellet har en öppen och tilltalande planlösning vid entrén och i Frukostmatsalen. Det är öppet, ljust och fräscht. Bra, trevlig och servicevänlig personal på hotellet.
Rummen var kanske lite mindre än väntat eftersom vi hade bokat ett superiorrum men sängarna och sängkläderna väldigt bra och sköna.

Tips för att välja rum: Rummen är tysta och fina men försök få ett lite större rum
  • Bodde här: november 2017, reste som ett par
Tack Bernt K
HotelDUXIANAMalmo, Reception på Hotel Duxiana Malmö, svarade på det här omdömetSvarade 20 november 2017

Tack för din recension Bernt! Vi är glada att höra att ni hade en trevlig vistelse hos oss. För ett större rum (och där majoriteten av rummen även har en underbar utsikt över kanalen) hade jag rekommenderat att boka ett Premium Double. Vi hoppas att ni kommer på besök hos oss igen!

Med vänlig hälsning
Reception
Hotel DUXIANA Malmö

Omdömet skrevs 28 augusti 2017

Vi konfererade i ett av de stora hörnrummen: Ljust, rejält rum som funkar upp till 10 pers och läcker inredning! Matlagning med kockarna och påföljande middag var en höjdare! Uppskattar den personliga servicen där varje medarbetare anstränger sig för att leverera det där lilla extra.

Tips för att välja rum: Boutiquehotell på bästa läge i centrala Malmö. Perfekt för konferens/jobbmöte
  • Bodde här: augusti 2017, reste i arbetet
Tack Socom95
HotelDUXIANAMalmo, Reception på Hotel Duxiana Malmö, svarade på det här omdömetSvarade 1 september 2017

Tusen tack för ert fina omdöme! Vi är glada att ni är nöjda med ert besök och att ni blev väl omhändertagna. Varmt välkomna tillbaka till oss!

Med vänliga hälsningar
Reception, Hotel DUXIANA Malmö