“Förstaveganrestaurangupplevelse med mersmak!”

Sájvva - Vegetarian Fusion
Rankad som nr 18 av 952 Restauranger i Malmö
Beskrivning: Vegetarisk och vegansk världsmat tillagade av nordiska råvaror. Indiska, koreanska, vinetnamesiska och karibiska smårätter och huvudrätter. Spännande cocktails, varierat ölsortiment, ekologiska viner och bra utbud av lättdrycker. Även alkoholfria drinkar.

Inte så van vid veganska restaurang/matupplevelser men följde med min dotter för att pröva. Fin miljö med lite originell och rolig inredning, lugn atmosfär. Gott bemötande av personal och den där lilla extra omsorgen som betyder så mycket, ex frågan om vi gillade koriander eller inte, då vår rätt kunde toppas med denna krydda. Bra och kunnig information om menyn i sin helhet. Vi valde rätt med indisk touch. Stora portioner, vällagad och kryddstark, goda såsblandningar och fräsch sallad till. En första- veganrestaurangupplevelse som gav
mersmak helt enkelt, dessutom prisvärt.

Datum för besöket: maj 2021
Tack lottassyrra

Omdömet skrevs 17 november 2020

God mat, men de håller inte coronaavstånd. Satt nästan rygg i rygg med ett annat sällskap. Det var otroligt dumt att vi gick dit.
Men god mat!

Datum för besöket: november 2020
Tack 88mellib
Omdömet skrevs 6 september 2020 från mobil enhet

Vegetariansk krogpärla i stadsdelen Värnhem. Spännande lokal och exotisk meny med smakupplevelser à la surprise-surprise. Artistiska uppläggningar, excellent service, skön atmosfär, mycket prisvärt. Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: september 2020
Tack teeberg
Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Jag blev rekommenderad Sajvva och tog med min mamma efter ett besök på Moderna Museet. Hon var tveksam till både smaker och om hon skulle bli mätt. Men efter förrätt (jackfruit nachos) och delad huvudrätt (tostadas och tacos) var hon både mätt och glad i smaken.

Supermysig restaurang och trevlig samt serviceinriktad personal.
Toppbetyg!

Datum för besöket: juli 2020
Tack veronicaj443
Omdömet skrevs 8 november 2019

Besökte för första gången med höga förväntningar efter att ha fått många tips om detta ställe.
Mina förväntningar överträffades både av personalens bemötande, som var extremt tillmötesgående när vi berättade att vi skulle på föreställning och behövde lite snabbare hantering, men också pga maten som var några av de bästa veganska rätterna vi provat. Att få till en sådan gräddig smak med endast vegetariska medel är svårt, men de lyckas med bravur (speciellt tiramisun var fantastisk).

Vi beställde korean bowl samt kimchi burgaren och båda rätterna var supergoda!
Kul att testa en asiatisk variant av en burgare.

Tog även en chokladtryffel till efterrätt som var superb.

Stort plus är att de inte snålar med portionerna vilket ofta förekommer på andra ställen. Hoppas aldrig de slutar med det.

Inredningen är stämningsfull, elegant samtidigt som den är mysig, och framförallt ljudnivån är perfekt för samtal.

Datum för besöket: november 2019
1  Tack Karin W

Resenärer som tittade på Sájvva - Vegetarian Fusion tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Sájvva - Vegetarian Fusion? Berätta vad du tyckte!