“Även köttätaren blev mätt och nöjd ”

Sájvva - Vegetarian Fusion
Rankad som nr 19 av 958 Restauranger i Malmö
Beskrivning: Vegetarisk och vegansk världsmat tillagade av nordiska råvaror. Indiska, koreanska, vinetnamesiska och karibiska smårätter och huvudrätter. Spännande cocktails, varierat ölsortiment, ekologiska viner och bra utbud av lättdrycker. Även alkoholfria drinkar.

Jag blev rekommenderad Sajvva och tog med min mamma efter ett besök på Moderna Museet. Hon var tveksam till både smaker och om hon skulle bli mätt. Men efter förrätt (jackfruit nachos) och delad huvudrätt (tostadas och tacos) var hon både mätt och glad i smaken.

Supermysig restaurang och trevlig samt serviceinriktad personal.
Toppbetyg!

Datum för besöket: juli 2020
Tack veronicaj443

Omdömet skrevs 8 november 2019

Besökte för första gången med höga förväntningar efter att ha fått många tips om detta ställe.
Mina förväntningar överträffades både av personalens bemötande, som var extremt tillmötesgående när vi berättade att vi skulle på föreställning och behövde lite snabbare hantering, men också pga maten som var några av de bästa veganska rätterna vi provat. Att få till en sådan gräddig smak med endast vegetariska medel är svårt, men de lyckas med bravur (speciellt tiramisun var fantastisk).

Vi beställde korean bowl samt kimchi burgaren och båda rätterna var supergoda!
Kul att testa en asiatisk variant av en burgare.

Tog även en chokladtryffel till efterrätt som var superb.

Stort plus är att de inte snålar med portionerna vilket ofta förekommer på andra ställen. Hoppas aldrig de slutar med det.

Inredningen är stämningsfull, elegant samtidigt som den är mysig, och framförallt ljudnivån är perfekt för samtal.

Datum för besöket: november 2019
1  Tack Karin W
Omdömet skrevs 3 november 2019

Trevligt och mysigt ställe. Alkoholfria drinkar väldigt goda. Förrätter väldigt goda. Vi beställde den indiska rätten som huvudrätt och det var tyvärr bara bahjin och popadum som var goda. Potatisrätten var potatisklyftor i en tomatsås, soppan var blaskig och kikärtssalladen smakade inget. Samosan var inte god. Vi äter mycket riktig indisk mat och dessa rätter håller inte måttet.

Datum för besöket: november 2019
Tack wallinia
Omdömet skrevs 21 oktober 2019

Maten är spännande och miljön är mysig. Servicen håller inte samma mått och definitivt inte med tanke på att man påminns om tiden man har på sig... och att när man vill ha in notan efter förrätt, huvudrätt och efterrätt att då få reda på att tiden är ute för sittningen genererar inga plus alls faktiskt. Kunde varit full pott. Trist inställning till gästen och trist inställning till hur mat skall avnjutas. Tänk om, tänk mer rätt utifrån ett annars trevligt koncept. Kommer tyvärr inte att rekommendera er pga er ”sittnings stress”.

Datum för besöket: oktober 2019
2  Tack Karina S
Omdömet skrevs 21 augusti 2019 från mobil enhet

5 av 5
Härlig inredning.
Underbar personal.
Fantastisk mat.
Jag rekommenderar Kimchi Fried Rice. Riktigt, riktigt gott. Fräscha, fina smaker och vacker rätt för ögat. Goda naturvin er ger extra plus. Hit kommer vi igen.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack 430frede

Resenärer som tittade på Sájvva - Vegetarian Fusion tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Sájvva - Vegetarian Fusion? Berätta vad du tyckte!