“5 av 5! Franskt trevligt ställe!”
Omdöme om Bouchon

Bouchon
Rankad som nr 32 av 946 Restauranger i Malmö
Beskrivning: Bouchon är en liten mysig kvarterskrog mitt i Malmö, väl dold nära stadshuset. Genom köket på Bouchon flödar ständigt lokala råvaror & franska delikatesser. Köksmästare Dennis Gustafsson anammar filosofin och traditionen från Lyon, men låter råvaror, humör och väder bestämma vad som serveras. Vinlistan täcker alla regioner i Frankrike och är väl balanserad mellan konventionellt, biodynamiskt, ekologiskt och vin nature. Många vinerna finns på glas. Från ölkranen porlar Kronenbourg 1664. Vi tillhandahåller ett bra urval av alkoholfritt, bl. a. vår egen ginger ale. I baren finner du ett brett sortiment av druvdestillat, gin, absinthe och andra avecer. En liten men väl vald cocktaillista finns. Hjärtligt välkomna! /John, Dennis, Victor, Christoffer, Anja, James & Tim.

Mycket fint mysigt franskt ställe deras Moules och kött där är riktigt gott! :) Rekommenderas verkligen till par! superfint och mysigt och riktigt god mat:)

Datum för besöket: september 2020
Tack Becca_2020222

Omdömet skrevs 10 oktober 2020 från mobil enhet

En upplevelse, igen, full av gemyt och smaker!
Andra besöket och ännu ni överträffade de redan höga förväntningarna!
Gemytet, upplevelsen, personalen och helt fantastisk mat i perfektion.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack 68IngelaE
Omdömet skrevs 27 september 2020 från mobil enhet

Vi kom tidigt, stax efter öppning. Jag tror inte personalen var beredd på det men de blev uppenbart glada av att vi kom.

Genast kom en servitris och ledde oss till bords i en ganska liten restautang.

Hon lämnade oss med menyn men kom ganska strax tillbaka och frågade om vi ville dricka nåt annat än vatten. Vi hade redan då valt en varsin smårätt så vi bad om ett varsitt glas champagne och ankleverterrine.

Champagnen kom in fort och servitrisen sade att drycken skulle passa väldigt bra till terrinen och det gjorde den.

I samband med att den första rätten bars in så byttes servitrisen ut till en annan. Utan att nedvärdera den första så gjorde det ingenting.

Resten av serveringen var minst sagt förstklassig utan att på något sätt överdriva.

Förrätter.
Hon: löjrom Från Kalix
Han: rotselleri med dijoncreme, kapris och äpplen

Vår servitris valde ut helt strålande viner till rätterna

Huvudrätt.
Hon: Casoulette med hälleflundra och pilgrimsmussla

Han: Steak tartare m pommes frites. Denna rätt bringade tårar i ögonen på kunden.

Återigen bjöd vår servitris som också kan titulera sig sommelier fast hon säkert inte tycker det själv, fanstastiska viner. De gifte sig helt med rätterna som i sig var rent himmelska.

Dessert.
Båda: ostar med chutney

Servitrisen frågade om vi ville ha rött eller sött vin. Vi valde en varsin sort. Det röda var kraftigt, smakrikt och helt i kundens smak. Det söta vinet likaså.

Tycker man inte om den här restaurangen har man bara fel. Underbart bemötande. Fantastisk mat och strålande vin. Allt i en miljö som är personlig nära och opretentiös.

Tusen tack för att vi fick besöka er!

Datum för besöket: september 2020
Tack pema021
Omdömet skrevs 23 september 2020

Vi hade förväntat oss ganska mycket men tyvärr... Mjuka, ofärdiga pommes till middagen som vi skickade ut och fick tillbaka i ungefär samma skick...trist! Köttet var ok men inte mera. OK service även om vi hade önskat lite mera hjälp att välja vin...
Vi kommer inte tillbaka.

Datum för besöket: augusti 2020
1  Tack malinnordgren
Omdömet skrevs 10 augusti 2020 från mobil enhet

Efter att ha läst omdömen och bokat bord hade vi höga förväntningar på både mat och service. Dessvärre tog det närmare 20 minuter att få menyer, vilka dessutom enbart var presenterade med franska namn och efter suckande förklaringar av servitrisen lyckades vi tillslut beställa förrätter och varmrätter. Förrätterna serverades relativt snabbt och vinerna som beställdes på glas hälldes upp utan vidare presentation eller provsmakning. Förrätterna var det inget större fel på men vi hittade dessvärre dåliga musslor bland de vinkokta musslorna, köttet i varmrätten var jättesegt (en signaturrätt tydligen) och fisken var medioker smakmässigt och klassade på sin höjd in som en halvdan lunchrätt. Antingen fick vi en missvisande icke representativ upplevelse eller så hade vi högre förväntningar i förhållande till både omdömen och prisnivå (300+ för en varmrätt). Vi var i alla fall inte imponerade av varken service eller mat. Eller jo, pommes och bea var av högsta klass. En gratis glaskula och lite kaffe kunde tyvärr inte väga upp upplevelsen och det blir en svag tvåa i betyg.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack DavidStockholm

Resenärer som tittade på Bouchon tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Bouchon? Berätta vad du tyckte!