“Som alltid levererar de😃”
Omdöme om Bouchon

Bouchon
Rankad som nr 32 av 945 Restauranger i Malmö
Beskrivning: Bouchon är en liten mysig kvarterskrog mitt i Malmö, väl dold nära stadshuset. Genom köket på Bouchon flödar ständigt lokala råvaror & franska delikatesser. Köksmästare Dennis Gustafsson anammar filosofin och traditionen från Lyon, men låter råvaror, humör och väder bestämma vad som serveras. Vinlistan täcker alla regioner i Frankrike och är väl balanserad mellan konventionellt, biodynamiskt, ekologiskt och vin nature. Många vinerna finns på glas. Från ölkranen porlar Kronenbourg 1664. Vi tillhandahåller ett bra urval av alkoholfritt, bl. a. vår egen ginger ale. I baren finner du ett brett sortiment av druvdestillat, gin, absinthe och andra avecer. En liten men väl vald cocktaillista finns. Hjärtligt välkomna! /John, Dennis, Victor, Christoffer, Anja, James & Tim.

Vad kan man mer begära, trevlig lokal, trevligt bemötande av personalen och kunniga. Bra mat o dryck, kan rekommenderas.

Datum för besöket: maj 2020
Tack 453rickardb

Omdömet skrevs 10 april 2020 från mobil enhet

Trevlig kvarterskrog med något avmätt servering. Vi beställde duva och sniglar till förrätt. Duvan var för röd och sniglarna lite smaklösa. Till huvudrätt onglet, grissida och torsk. Onglet fint tillagad och bean jättegod. Torsken bra tillagad men allting var för fett - spenat låg i en sås av bara smör toppat med mandlar och smörstekta palsternackor. Grissidan jättegod. Vi kommer gärna tillbaka men prisnivån och servicen motsvarar inte priset.

Datum för besöket: april 2020
3  Tack lillahjartat
Omdömet skrevs 28 mars 2020 från mobil enhet

Andra gången på Bouchon. Tog med vänner och det blev en gemytlig trevlig kväll.
Väldigt trevlig,pratsam, gemytlig, kunnig personal.
God skinka till smårätt. Ostsuffle till förrätt, lite tunn smak, och lite för lite sälta. Men god.
Onglet till huvudrätt. Magisk Bearnaissås köttet perfekt tillagat. Goda viner till.
Bordet och stolarna tyvärr obekväma.
Rekommenderas verkligen att göra ett besök

Tack jonasb929
Omdömet skrevs 15 mars 2020 från mobil enhet

Vår kvarterskrog.
En härlig miljö, god mat och trevlig personal.
Ikväll (söndag) var det inte så många gäster så det var en väldigt lugn atmosfär. Ibland kan det vara väldigt livligt med hög ljudnivå.

Tack Hultgren
Omdömet skrevs 15 mars 2020 från mobil enhet

Mysigt ställe med bra ljudnivå. Välagade rätter. Åt sniglar till förrätt, mycket goda. Det enda jag saknade var en bit bröd att suga upp det goda spadet med. Huvudrätt delade vi på en Cote de boef. Riktigt bra kött med pommes, bea och sallad. Rekommenderas.

Tack daggerby

Resenärer som tittade på Bouchon tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Bouchon? Berätta vad du tyckte!