Tripadvisor
Publicera
Inkorg

“Mysigt ställe med bra ljudnivå och vällagad mat.”
Omdöme om Bouchon

Bouchon
Rankad som nr 30 av 934 Restauranger i Malmö
Beskrivning: Bouchon är en liten mysig kvarterskrog mitt i Malmö, väl dold nära stadshuset. Genom köket på Bouchon flödar ständigt lokala råvaror & franska delikatesser. Köksmästare Dennis Gustafsson anammar filosofin och traditionen från Lyon, men låter råvaror, humör och väder bestämma vad som serveras. Vinlistan täcker alla regioner i Frankrike och är väl balanserad mellan konventionellt, biodynamiskt, ekologiskt och vin nature. Många vinerna finns på glas. Från ölkranen porlar Kronenbourg 1664. Vi tillhandahåller ett bra urval av alkoholfritt, bl. a. vår egen ginger ale. I baren finner du ett brett sortiment av druvdestillat, gin, absinthe och andra avecer. En liten men väl vald cocktaillista finns. Hjärtligt välkomna! /John, Dennis, Victor, Christoffer, Anja, James & Tim.

Mysigt ställe med bra ljudnivå. Välagade rätter. Åt sniglar till förrätt, mycket goda. Det enda jag saknade var en bit bröd att suga upp det goda spadet med. Huvudrätt delade vi på en Cote de boef. Riktigt bra kött med pommes, bea och sallad. Rekommenderas.

Datum för besöket: mars 2020
Tack daggerby

Omdömet skrevs 29 februari 2020 från mobil enhet

Mysig och trevlig restaurang med mycket god mat. Vi tog av kycklingleverpat’en till förrätt. Den var helt gudomlig, skulle kunna äta bara den. Sen tog vi alla skrei torsk med tryffel. Den var så mjäll och delikat, föll isär när man skar i den. Till det tog vi en Riesling från Julien Hart som var perfekt till fisken. Mycket trevlig och uppmärksam personal. Hit kommer vi gärna tillbaka!

Tack zitha63
Omdömet skrevs 23 februari 2020 från mobil enhet

Alla var nöjda med allt!
Trevlig och avspänd atmosfär.
Trevlig och kunnig personal.
Vi åt tre olika varmrätter, alla var jättenöjda. Avslutade med goda ostar. Väl värt ett besök, återkommer gärna.

1  Tack Naldo442
Omdömet skrevs 22 februari 2020

Underbar mat, bra service, en chokladmousse och en bra som man sedan drömmer om på natten. Vinpaketet var välbalanserat!

Tack Francisca S
Omdömet skrevs 18 februari 2020

Prisvärd mat ur det franska köket. En kulinarisk upplevelse innan vårt teaterbesök. Trevlig personal.

Datum för besöket: januari 2020
Tack pere291

Resenärer som tittade på Bouchon tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Bouchon? Berätta vad du tyckte!