“Chockerande bemötande”
Omdöme om Salt & Brygga - STÄNGD

Salt & Brygga
Omdömet skrevs 23 december 2017 från mobil enhet

Jag och min fästman blev bjudna hit av vänner till hans föräldrar nu i December. Väldigt fin lokal, fräsch inredning och utsikt men servicen från en äldre kvinna i personalen var under all kritik. Frun i sällskapet hade beställt fisk som var väldigt salt och hon påtalade det för servitrisen (den äldre) man brukar ju få berätta hur maten smakar, det är inget konstigt med det i normala fall men servitrisen gick och hämtade kocken och sen skällde båda i närmaste ut henne och sa bland annat ”Han har inte använt något salt i matlagningen what so ever så den kan omöjligt ha varit salt, det är en havsfisk så den är naturligt salt”. ”INGEN annan har tyckt att den varit för salt, du är den ENDA som tyckt det. Har ALDRIG hört det innan så det är jättekonstigt att du säger det”. Båda stod och upprepade detta med armarna i kors och arg uppsyn, min fästmans vän sa ju bara hur hon tyckte att det smakat. Visserligen fick hon erbjudande om gratis efterrätt men servitrisen pikade henne ändå för att hon lämnat halva desserten ”Smakade inte den här bra heller eller?” Och när hon hörde att det mumlades om att gästen ändå upplevt fisken jättesalt utbrast hon ”Ursäkta vad sa du? Vad sa du?!”. Det kändes jättekonstigt.

Datum för besöket: december 2017
5  Tack Maria N

Omdömet skrevs 4 december 2017 från mobil enhet

Oerhört trevligt bemötande från dörren, genom middagen och ut igen!
Vi åt julmenyn och förrättstallriken lovade mycket med sina utsökta sillsorter. Detta kunde verkligen hälleflundran, som var perfekt tillagad leva upp till. Mycket gott med grönkål till! Om något så önskar jag kanske lite mer saffran i såsen. Pannacottan till efterrätt åt jag två av!!

Datum för besöket: december 2017
2  Tack Henrik A
Omdömet skrevs 12 oktober 2017

Utsikten över Sundet från Salt & Brygga vid Sundspromenaden i Västra hamnen i Malmö är ständigt omväxlande. Denna dag jagade de vita gässen varandra över vågkammarna, varför lunchgästerna satt inomhus och njöt av maten och utsikten. Personalen var trevlig och omtänksam som alltid och den klassiska Wallenbergaren var mycket vällagad och god.

Datum för besöket: oktober 2017
1  Tack 101Peter89
Omdömet skrevs 11 oktober 2017 från mobil enhet

Var och åt sensommarkväll i slutet av september med min fru och dotter på 8 år. Trevligt bemötande, bra service under middagen, riktigt god mat, dottern var även väldigt nöjd, åt musslor som var väldigt fina och full av smak.
Kan varmt rekommendera Salt och Brygga.

Datum för besöket: september 2017
1  Tack malmofoodie
Omdömet skrevs 6 september 2017

Avnjöt en fantastisk god middag i solen med Malmös bästa vy som bakgrund.
Läget är fantastiskt, personalen är alltid lika trevlig och maten välsmakande.
Vi åt oxfile och bookmakertoast som smälte i munnen. Till detta drack vi husets vin som smakade superbt och var till en rimlig kostnad.

Datum för besöket: augusti 2017
1  Tack peterl46858