“Gott men inte så mycket mer”
Omdöme om Casa Mia - STÄNGD

Casa Mia
Omdömet skrevs 10 januari 2018 från mobil enhet

Spenderade en helg i Malmö och blev rekommenderade denna restaurang så vi gick hit en sen fredag eftermiddag.
Kändes lite som att de missbedömt att det kunde komma mer gäster än vad som hade bokat bord. Hovmästaren eller om detta var ägaren kunde varit trevligare. Kändes lite som att han hellre sett oss vända i dörren. Maten var okej men eftersom det var två stora gäng samtidigt så fick inte de övriga gästerna den service man förväntar sig. Fick vänta en bra stund på att beställa efterrätt och sen för att be om notan. Lite tråkigt att de inte hade mer personal och att Hovmästaren var lite trevligare.

Datum för besöket: december 2017
Tack sessanme

Omdömet skrevs 13 december 2017 från mobil enhet

Vi skulle äta kl 16 och insåg det att de flesta restauranger i centrala Malmö har stängt mellan lunch och kvällsservering. Men Casa Mia hade öppet. Åt vitlöksbröd(rostat bröd med vitlök och tomat) till förrätt, 3 skivor per portion. Till huvudrätt åt jag svart pasta med Scampi. Det var gott och en lagom portion. Vi blev trevligt bemöta.

Datum för besöket: december 2017
Tack rosemariep498
Omdömet skrevs 23 november 2017 från mobil enhet

Besökte restaurangen för att i gott sällskap fira en födelsedag. Samtliga vid bordet (8st) var besvikna på maten.

*Pizzan var smaklös (2 olika sorter) (tomatsås på en pizza ska vara tomatsås och inte krossade tomater på burk). Bra frasig och god botten men också det enda bra med pizzan.

*Oxfilén var av sämre kvalité samt grönsakerna var upptinade/frysta och smaklösa. Såsen skulle vara grönpepparsås men såg ut som en kletigare variant av skysås. En i sällskapet beställde pasta istället för klyftpotatis till sin oxfilé men blev serverad både potatis och pasta på tallriken, missförstånd eller hjärnsläpp? Fråga igen istället.

*Fläskfilén med Karl-Johan svamp och rödvinsås. Rödvinsåsen var absolut ingen rödvinssås och återigen serverades samma tråkiga grönsaker till denna rätt. Svampen som skulle varit Karl-Johan var i själva verket championer. Har bifogat en bild på denna rätt som såg allt annat än aptitlig ut.

När vi förklarat vad vi kände om maten fick vi erbjudande om en kompensation i form av fri dessert men efter facit av tidigare maträtter avstod vi och tackade för oss. Vi fick dock rabatt på maten vilket är en klen tröst i sammanhanget.

Vinet smakade bra...

Sammanfattningsvis avråder jag alla från att äta på denna restaurang som en gång varit ett guldkorn i Malmö.

Datum för besöket: november 2017
4  Tack Christoffer J
Omdömet skrevs 10 november 2017 från mobil enhet

Besökte restaurangen för att fira födelsedag och det blev en mycket trevlig upplevelse personligt och trevligt bemötande. Deras lasagne var utsökt. Rekommenderas.

Datum för besöket: oktober 2017
Tack 5pippis
Omdömet skrevs 8 november 2017 från mobil enhet

Besökte denna restaurang första gången 1983. Alltid trevlig personal. Vi har haft många härliga middagar här. Denna gång åt vi lunch. Det var inte riktigt samma standard som det varit kvällstid. Vi åt penne med gorgonzola. Tyvärr något smaklös. Snyggt serverad men inte riktigt de goda smaker som det brukar vara.

Datum för besöket: november 2017
Tack 877perandersg