“Hit återvänder vi!”

Bullen - Två Krögare
Rankad som nr 14 av 967 Restauranger i Malmö
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Beskrivning: Vi har även Hjärtstartare

En härlig pub/restaurang som vi gärna återvänder till.
Maten var mycket god, vi provade pub bricka och sedan köttbullarna, vilket var en hit! Bullens inre miljö var i engelskt sekelskifte 1900 (trevligt), och servicen snabb.
Fasciliteterna provade vi inte.

Tack ninan65
Skriv ett omdöme.Omdömen (1 149)

Kände igen namnet när jag passerade, det klingade bra. Var en del i Malmö för trettio år sedan. Fullt i restaurangen men fick plats på uteserveringen. Sonen åt burgare med fries av högsta klass. Min och makens räksmörgåsar var ljuvliga. Dagen därpå återkom vi för läckra fish and chips. Maken åt delikat gigantisk rödspätta. God öl har de också. Trevlig servis. Ett höjdarställe.

1  Tack Laplandish
Omdömet skrevs 12 augusti 2021 från mobil enhet

Om någon känner till Tennstopet i Stockholm så är detta Malmös svar. En väl insutten restaurant som andas tradition och kunskap med en meny som inte gör en besviken. Trevlig service och relativt moderata priser. Ligger centralt och kan rekommenderas.

Tack 770alexv
Omdömet skrevs 7 augusti 2021 från mobil enhet

Firande av yngste sonens födelsedag (28) så valde ungdomarna Bullen
Finns alltid något för alla även veganer, och alltid trevlig atmosfär.
Åt gott och väl tilltaget
Köttbullar o lamm o även entrecote.
Allt väldigt gott o bra

2  Tack Spellevink2014
Omdömet skrevs 1 augusti 2021 från mobil enhet

Så trevligt och mysigt och vilken mat och service !
Bland det bättre jag ätit på många år.

Vi åt pubbricka och nachos till förrätt där ost och salami på brickan var noga utvalda, den saltade gurkan slank fort ner. Salsan till perfekt grillade nachos åt jag tillslut upp med en gaffel, himmelskt god!

Fish and chips som ungdomarna valde var lagom tjock panerad och bra i storlek. Inget lämnades kvar !

Vi andra valde snitzel och entrecote och fast pommes var toppade med parmesan och den rostade potatisen till snitzeln var bra lade vi endast fokus på köttet som var medium rare grillad perfekt och innehållet i snitzeln gjorde ingen besviken

Bra utbud på vin och öl, stället är lättsamt och trevligt med rutinerad service minded personal

Vi kommer absolut tillbaka till nästa gång vi besöker Malmö

Tack LenaFbg

Resenärer som tittade på Bullen - Två Krögare tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Bullen - Två Krögare? Berätta vad du tyckte!