“Fina smakupplevelser och duktig personal!”
Omdöme om Kockeriet

Kockeriet
Rankad som nr 12 av 989 Restauranger i Malmö
Område: Gamla Staden
Område: Gamla Staden
Omdömet skrevs 27 maj 2022 från mobil enhet

Tack för en fantastisk mat- och vinupplevelse! Kreativt, fint upplagt och härliga smaker. Särskilt vill vi nämna det alkoholfria dryckespaketet. Det bästa vi upplevt! Duktig, trevlig personal och lokalen och atmosfären är väldigt behaglig,

Datum för besöket: maj 2022
Tack 182annmariet

Omdömet skrevs 21 maj 2022 från mobil enhet

Vi var ett gäng med flertalet runt 30-år å någon äldre. Rätterna var mycket varierande och alla hade sin egen touch. Mycket gott men alla hade såklart sina egna favoriter. Min egen favorit var sparrisrätten i mitten. Fantastisk! Överlag en mycket trevlig kväll med god service och en helhetsupplevelse värd namnet.

Enda minuset är att det är svårt att få bord.

Datum för besöket: maj 2022
Tack Hakhall
Omdömet skrevs 23 april 2022 från mobil enhet

När andra skålade i bubbel vid tolvslaget 21-22 stod jag och bokade bord på Kockeriet. Det var det värt!

Vi firade vår 15:e bröllopsdag med 7 rättersmenyn samt tillhörande vinpaket. Mysig lokal och skön avslappnad atmosfär och extra viktig detalj för vår del, lagom hög musik så att en faktiskt kunde prata med varandra. Utöver menyn kom även små aptitretare och bröd (gudagott!) in och förhöjde upplevelsen lite extra. Trevlig service och utmärkt känsla för när det var dags att komma med nästa rätt. Bra presentation av varje maträtt och vin. Både maken och jag var ytterst nöjda och mätta när vi drygt 4 timmar senare lämnade restaurangen.

Datum för besöket: april 2022
Tack Eva P
Omdömet skrevs 20 april 2022 från mobil enhet

Tänk på att drop in är uteslutet….fullbokat kvartalsvis i förväg och man förstår varför …10-12 bord i en smakfull inredning där kockarna arbetar framför borden i extremt proffsig miljö …
För kvällen hade vi bestämt oss för 7 rätters meny (som blev 9 innan vi visste ordet av )
Aptitretare i världsklass och en dubbel efterrätt där faktiskt specialaren slog ut ordinarie efterrätten .
Vi valde en lager till de 2 första rätterna och till den absolut magiska gösen blev det ett Alsace och detsamma till den helt sjukt goda havskräftan och vita sparrisen ….vi valde ett rött vin till grisen och ankan och med facit i hand så skulle vi valt annat vin till grisen men till ankan smakade det fantastiskt …ett mustigt Sydafrikanskt …ett tips är att låta den duktiga och proffsiga personalen vägleda er i vinlistan .
Dyrt …ja …men värt varenda slant ..fantastisk middag i minsta detalj detalj ….glad samspelt personal som förstår sin roll för en magisk middag !
Tusen tack för ett matminne för livet .

Datum för besöket: april 2022
Tack johanw754
Omdömet skrevs 25 mars 2022 från mobil enhet

Vilken upplevelse att få äta hos Kockeriet. Supergod mat och fina viner. Mycket trevlig och serviceinriktad personal.

Datum för besöket: mars 2022
Tack 576anitaa

Resenärer som tittade på Kockeriet tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Kockeriet? Berätta vad du tyckte!