“Lycklig”

Rankad som nr 15 av 973 Restauranger i Malmö
Område: Gamla Staden
Område: Gamla Staden
Omdömet skrevs 19 augusti 2018 från mobil enhet

Kan inte annat än att ge upplevelsen på kockeriet i måndags 13 augusti betyget 5/5.

När jag kommer in så möts jag av en trevlig servitris som med ett leende småpratar med mig och erbjuder mig ett mysigt bord i lokalen. Jag väljer lökrom till förrätt och torskrygg till huvudrätt. Kan man servera kärlek på en tallrik så fick jag uppleva det i måndags.
Krispigt-gyllenbrunt-bröd till min löjrom, torsk som tillsammans vackra bönor och blader som tillsammans skapade en symfoni i munnen. Åker ni till Malmö och vill äta go mat, boka ett bord på kockeriet och låt er väl smaka.

Datum för besöket: augusti 2018
Tack ceciliafrisk

Omdömet skrevs 13 augusti 2018 från mobil enhet

Väldigt luftig lokal. Inte så trång som många andra restauranger. Maten har fått mycket kärlek och var väldigt god. Rekommenderar att äta trerätters om man är hungrig.
Personalen var duktig på att rekommendera dryck till maten.
Tareqs egen ipa får

Datum för besöket: augusti 2018
Tack vicke1884
Omdömet skrevs 13 augusti 2018 från mobil enhet

Vi var 18 personer som avnjöt en härligt komponerad 3-rätters bestående av matjessill/ tartar till förrätt följt av ryggbiff/spätta till varmrätt samt crème brulé som avslutning. Alla rätterna imponerade på alla i sällskapet speciellt för och efterrätterna. Det som drar ner det var bristen på grönsaker till varmrätten samt att det inte serverades någon som helst form av kolhydrater till. Alla är inte inne på att äta kolhydratsfattig kost så lite svensk nypotatis i någon form hade gott kunnat erbjudas tycker vi. För övrigt hög kvalité på råvaror som tillagats med omsorg!
Miljön är härligt enkel på ett lite modernt lyxigt sätt! Gillar lyxen med riktig handduk som du sen lägger i tvätten. Ljus och skandinavisk inredning, snyggt porslin och ett kul vinrum med glas så du kan se allt.
Servicen var det inget fel på, vår servitris var lagom på på ett proffesionellt sätt med glimten i blicken!
Kommer gärna tillbaka!

Datum för besöket: juni 2018
Tack Patrulia
Omdömet skrevs 5 augusti 2018 från mobil enhet

Vi fick ett väldigt trevligt bemötande av en medarbetare direkt vi kom innanför dörren, vi blev visade till vårt trevliga bord som var chefs table. Vi åt ur sommarmenyn och till förrätt tog vi löjrommen med tillbehör som var väldigt god. Till varmrätt tog vi tuppen och den var himmelsk med väldigt goda tillbehör. Varmrätten presenterades på ett mycket trevligt sätt av en av kockarna. Vi drack ett gudomligt spanskt garnache vin till varmrätten. En väldigt trevlig miljö med väldigt god mat lagad med kärlek och lokala råvaror. Fantastiskt trevliga och lättsamma medarbetare med glimten i ögat som förgyllde vår kväll. Stor eloge till er, vi tog dessvärre inte namnet på er två killar och kockarna för den goda maten. (Vi var där fredag 27/7).
Som helhet en mycket trevlig restaurang, full pott 5/5. Bra jobbat Tareq med medarbetare! Kommer definitivt att gästa er igen nästa gång vi kommer till Malmö.

Datum för besöket: juli 2018
Tack 602claess
Omdömet skrevs 31 juli 2018 från mobil enhet

Vi blev direkt vänligt bemötta i entrén. Trevlig lokal med öppet kök som i princip var fullsatt. Vi valde löjrom och tartar till förrätt. Båda rätterna var trevligt upplagda och smakade mycket bra.
Vi hade tänkt äta torsken med klassiska tillbehör (räkor, pepparrot och brynt smör), men med bara en torsk kvar föll valet på de vegetariska rätterna - blomkål med havtorn och rotselleri med blåmögelost och päron. Vi var inte ledsna längre att torsken var slut. Båda rätterna magiskt goda!
Trevlig servispersonal. Vi fick goda vintips till maten och en trevlig omsorg om oss som gäster.
Brister i kunskap ersattes av charm och en vilja att ta reda på fakta. Hit går vi gärna igen!

Datum för besöket: juli 2018
Tack X971GRpeters

Resenärer som tittade på Kockeriet tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Kockeriet? Berätta vad du tyckte!