“Rustik middag”

Brasserie Sture 1912
Rankad som nr 33 av 996 Restauranger i Malmö
Kök: Franskt, Svenskt, Skandinaviskt
Område: Gamla Staden
Beskrivning: På restaurang Sture i Malmö erbjuds menyer med inspiration från det nordiska och franska köket. Den här kvarterskrogen är omnämnd i Guide Michelin och erbjuder fine dining i en modern och rogivande miljö. Menyerna på restaurang Sture i Skåne är spännande och nyskapande. Börja kvällen med kanapéer, för att sedan fortsätta att utforska alla smaker med en utav de fasta menyerna, 3-, 5- eller 7-rätter. Vinlistan erbjuder uteslutande franska viner, några i klassisk stil, andra från mindre producenter såväl som naturvin. Sture är en intim restaurang med ungefär 30 sittplatser där du kan njuta av mat och dryck i en avslappnad atmosfär med svängrum runt borden. Restaurang Sture ligger belägen på Adelgatan 13 i centrala Malmö, inhyst i en vacker lokal med prisbelönt mat och ett imponerande vinsortiment. Restaurangen är endast fyra minuters promenad från Malmö centralstation.
Omdömet skrevs 4 december 2022 från mobil enhet

Rustik och mycket god mat, tysk inspirerad med schnitzel, korv med surkål m.m
Bra öl och vin och mycket bra personal som har bra koll på vad som passar

Datum för besöket: december 2022
Tack christofferKL85

Omdömet skrevs 13 november 2022 från mobil enhet

Tyvärr långsam service hela kvällen då vi fick flytta från ett reserverat bord och därefter byta serveringspersonal så det tog allt för lång tid innan vi fick mat och dryck

Datum för besöket: november 2022
Tack 947kerstinl
Omdömet skrevs 6 november 2022 från mobil enhet

En riktig pärla i Malmö om man uppskattar vällagad klassisk med perfekt service. Sture är en av dessa restauranger som innebär en oas för alla vi som tröttnat på den ”asiatiskt möte skandinaviskt” trenden. Sture erbjuder klassiska skandinaviska/europeiska rätter baserade på väl valda råvaror, allt ackompanjerat av en fantastisk kunskap och service från den erfarna personalen.

Datum för besöket: november 2022
Tack frekah
Omdömet skrevs 16 oktober 2022 från mobil enhet

Fin och tyst miljö, vilket gör samtal i normal samtalston möjligt. Kompetent och mycket trevlig personal. Bra mat. Alla nöjda. Rimlig prisnivå.

Datum för besöket: oktober 2022
Tack BoiBromma
Omdömet skrevs 24 augusti 2022

Hade inte så mycket förväntningar förutom att jag och sällskapet ville ha god mat och en skön restaurang miljö… och så gick vi förbi Stures brasserie. Det ändå jag kan säga att mat, miljö och personalen får 11/10. Riktig trevliga och hjälpsamma och gjorde våran kväll riktigt bra. Rekommenderar till alla som har vägarna förbi Göteborg och vill unna sig en trevlig lunch eller middag. Vi ses snart igen!

Datum för besöket: augusti 2022
Tack Joannabrandt123

Resenärer som tittade på Brasserie Sture 1912 tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Brasserie Sture 1912? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.