Tripadvisor

Bookatable
Rankad som nr 33 av 934 Restauranger i Malmö
Kök: Franskt, Svenskt, Skandinaviskt
Område: Gamla Staden
Beskrivning: På restaurang Sture i Malmö erbjuds menyer med inspiration från det nordiska och franska köket. Den här kvarterskrogen är omnämnd i Guide Michelin och erbjuder fine dining i en modern och rogivande miljö. Menyerna på restaurang Sture i Skåne är spännande och nyskapande. Börja kvällen med kanapéer, för att sedan fortsätta att utforska alla smaker med en utav de fasta menyerna, 3-, 5- eller 7-rätter. Vinlistan erbjuder uteslutande franska viner, några i klassisk stil, andra från mindre producenter såväl som naturvin. Sture är en intim restaurang med ungefär 30 sittplatser där du kan njuta av mat och dryck i en avslappnad atmosfär med svängrum runt borden. Restaurang Sture ligger belägen på Adelgatan 13 i centrala Malmö, inhyst i en vacker lokal med prisbelönt mat och ett imponerande vinsortiment. Restaurangen är endast fyra minuters promenad från Malmö centralstation.

Vilken matupplevelse! De finaste råvaror med smaker, konsistenser och uppläggningar utöver det vanliga parat med familjärt och engagerat bemötande. Vi blev flera gånger under kvällen tårögda över att få uppleva något så fantasieggande smakrikt och vackert! Mat och konst på samma gång, så mycket passion! Stort tack jonas med personal!

Datum för besöket: mars 2020
1  Tack JensandMalin

Söker man efter en kulinarisk upplevelse och en omfattande avsmakningsmeny är Sture en upplevelse. Smakmässigt väl genomtänkta rätter i lagoma portioner. Dryckesmeny av samma klass. Ett omtänksamt bemötande av den kunniga personalen. Kvällen blir fulländad. Kom hungrig och ha gott om tid så blir njutning fullständig!

Datum för besöket: februari 2020
Tack T2728CHjana
Omdömet skrevs 5 februari 2020

Vi njöt av avsmakningsmenyn som vi fullkomligt älskade. Räkna med en helkvällsupplevelse med avseende på smak, konsistens och inte minst för ögat. Vi har inget att klaga på och vill ge vår helhjärtade rekommendation att besöka Sture. Vi är imponerade.

Tack Mrdotrip
Omdömet skrevs 3 februari 2020

En helkväll med fantastisk avsmakningsmeny och fantastisk personal. Underbara smaker i samtliga rätter och fantastisk presentation, både informativt och visuellt av alla rätterna. Vi var rörande överens om att detta är den bästa avsmakningsmeny vi har upplevt. Dessutom vågar jag påstå att Stures avsmakningsmeny är väldigt prisvärd i jämförelse med andra avsmakningsmenyer som vi har avnjutit. Perfekt helt enkelt!

Tack TobbeSWEDEN
Omdömet skrevs 26 januari 2020

Varför har inte den här restaurangen en Michelinstjärna? Avsmakningsmeny med rätter som i varje del är högklassig. Presentation, härliga färger och smaker som överraskar och en kunnig, passionerad servering. Bäst i Malmö?

Tack stefangL7818MC

Resenärer som tittade på Restaurant Sture tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Restaurant Sture? Berätta vad du tyckte!