“Asiatisk Restaurang med lite touch”
Omdöme om Lemongrass

Lemongrass
Rankad som nr 20 av 990 Restauranger i Malmö
Bra för: Romantiska möten, Större grupper, Affärsmöten
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Gamla Staden
Omdömet skrevs 4 november 2021 från mobil enhet

Spännande Restaurang där vi åt en avsmakningsmeny på 7 rätter. Bra smaker och lite mysigt att äta tillsammans i ett större sällskap

Datum för besöket: november 2021
9  Tack Harmodeluxe

Omdömet skrevs 31 mars 2021 från mobil enhet

Besökte Lemongrass för att fira min systers 50-årsdag och det blev succe'! Underbart god mat och dryck - både förrätt och huvudrätt smakade väldigt bra! God dryck och toppenservice under vårt besök.
Kommer absolut tillbaka!

Datum för besöket: mars 2021
16  Tack fredriklundgren
Omdömet skrevs 18 mars 2021

Mycket välbesökt restaurang på Gamla Väster vilka tagit det Japanska/Kinesiska köket till en högre nivå än man är van vid. Bra råvaror och snygga uppläggningar. Inte så mycket att välja på för veganen/vegetarianen, nästan alla rätter innehåller något från djurriket. Lite långa väntetider på maten, då servisen hade över öronen att göra denna lördagskväll, stressen var påtaglig. De två första valen av dryck var slut. Nödlösningen var en öl från biltillverkaren Mitsubishis eget bryggeri Kirin , Kirin Ichiban, blask.

Datum för besöket: mars 2021
15  Tack Berit z
Omdömet skrevs 27 oktober 2020 från mobil enhet

Går hur regelbundet med familj och vänner. Alltid superservice och jättegod mat. Dessutom duktiga på att kombinera med vin. Absolut prisvärt. Tonfisken är ett måste liksom choklad variationen. Inte att förglömma räksnittarna till förrätt.

Datum för besöket: oktober 2020
22  Tack Tomjohnsson
Omdömet skrevs 18 oktober 2020 från mobil enhet

Har ALDRIG i mitt liv upplevt så hemsk service och blivit så kränkt. Jag och en grupp vänner Kommer lite innan stängning, redan när vi kommer in säger den asiatiska kvinnan bakom baren att dem är snälla som låter oss ens komma in. Vilket välkomnande... sedan stressar hon oss med att beställa, och inte nog med det vi kunde bara välja mellan två rätter. Hon påpekar åter igen att dem är snälla som låter oss få äta, som om vi fick maten gratis. När vi får desserten så smakade min vän på en då hon trodde jag hade beställt den. Jag frågar vems är den och vi inser snabbt att det har skett ett missförstånd. Så vi säger ifrån att det blev fel med beställningen, servitören tog tallriken och allt var okej.
Tills den asiatiska kvinnan kommer och är helt hysterisk och skriker vad är det för j*vla stil. Detta gör hon framför alla gäster där inne. Jag svarar det måste blivit ett missförstånd och hon försätter skrika att vi är svartlistade. Såklart så sa vi ifrån, då vi alla kände oss väldigt påhoppade och hotade. Min vän filmar henne för hon agerar hotfullt då hotar hon med att ringa polisen, hon blev hysterisk. Därefter går hon tillbaka till baren och stirrar på oss med sin mor. Gäster ska betala så pekar hon på oss, baktalar och skriker jag ska ringa polisen. Av vilken anledning vet ingen, vad vi gjorde fel vet vi inte heller. Vi betalade för oss, och gick hon skrek en massa efter oss. DESSUTOM bad en kund henne att inte säga något när vi gick. Jag har aldrig i hela mitt liv blivit så här dåligt bemött eller behandlad på en restaurang. Fy kan jag bara säga.

Datum för besöket: oktober 2020
5  Tack Larre1234

Resenärer som tittade på Lemongrass tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Lemongrass? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.