“Veg meny inget imponerande”
Omdöme om Kvarteret Akern

Kvarteret Akern
Rankad som nr 78 av 958 Restauranger i Malmö
Område: Möllevången
Område: Möllevången
Omdömet skrevs 2 februari 2020

Omelett till huvudrätt som vegetariskt alternativ för en 450kr meny var lite väl fantasilöst. Omelett brukar inte vara vegetarianers dröm utan känns mer som en köttätares alternativ på kött-fri mat.
Sedan till efterrätt en äggbaserad ostkaka som var samma konsistens och innehåll som huvudrätten fast med sötma. Hade önskat något som bröt av mot ägget. Nu blev det ägg till huvudrätt och ägg till efterrätt och jag kommer inte äta ägg på en månad.
Men! Jättemysigt ställe, trevlig personal, övriga som inte åt veg verkade äta gott.

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack Ljungsnow

Omdömet skrevs 12 december 2019

Besökte Kv. Åkern för ett privat event. En mysig, familjär och intim kvarterskrog i närheten av Möllevången med varm service. Vi serverades tre vegetariska rätter, alla alldeles utmärkta tillagade med finess och hjärta. Roliga öl och viner, exempelvis en slovensk Chardonnay. Rekommenderas starkt och kommer definitivt återkomma vid nästa besök i Malmö.

Datum för besöket: december 2019
1  Tack dagh80
Omdömet skrevs 1 oktober 2019

Mysigt och gott! Vegetariskt med finess! En förbestämd utsökt meny där det mesta var vegetariskt men sen fick man välja på fisk, kött eller veg.

Datum för besöket: september 2019
Tack SannaKallman
Omdömet skrevs 16 augusti 2019 från mobil enhet

Hade ingen direkta förväntningar men tyckte samtliga rätterna var mycket goda, smakerna och kombinationerna satt! Valde två rätter från menyn då jag har allergier men servicen hade dålig koll vad rätterna innehöll och jag fick laktos i varje rätt trots att jag sagt att jag inte tålde laktos.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack V6325GHcarolinew
Omdömet skrevs 8 augusti 2019

Trevlig servitris och mysigt ställe. Maten var god och vackert upplags men inte mer än så. För 450kr förväntar man sig wow och dit nådde det tyvärr inte. Portionerna var ganska små, gick därifrån hungrig ...

Datum för besöket: augusti 2019
2  Tack Malmogurl

Resenärer som tittade på Kvarteret Akern tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Kvarteret Akern? Berätta vad du tyckte!