3 personer tittar på det här hotellet
Kostnadsfri avbokning till den 21-10-03
Boka nu, betala på plats
Priceline147 US$
Travelocity137 US$
Trip.com148 US$
Omdömet skrevs 12 augusti 2021

Var på liten minitripp till Malmö för att avsluta vår semester . Valde såklart ännu en gång att bo på vårt favorit hotell Clarion Malmö Live.
Det absolut bästa. Bra läge nära centrum. Fantastiska rum med de skönaste sängarna och en otrolig vacker vy från där vi bodde på 16:de våningen. Man känner sig alltid välkommen här med den trevliga och hjälpsamma personalen
Frukosten är helt fanstastisk ,ingen risk att man går hungrig därifrån . Perfekt med deras frukostplanering nu under pandemin Längtar till nästa besök

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Lilian M
Omdömet skrevs 9 augusti 2021

Jättebra vistelse på ett hotell med fantastiskt bra läge. Vi bodde på 16:e våningen, hörnlägenhet med otrolig utsikt. Allt fungerade perfekt, vi hade superiorrum så de var stora och bra för 3 vuxna. 2 sov i bäddsoffa. Perfekt med parkering under hotellet med smidig lösning. Bara att åka ner och parkera då den inte ägs av hotellet. Allt var mycket bra!!!

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack 769niclass
Jens Lyckman, Hotelldirektör på Clarion Hotel Malmö Live, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2021

Hej 769niclass,

Tack för besöket och ditt fina betyg - det uppskattas mycket!
Härligt att du haft en fin vistelse hos oss.

Önskar dig varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 7 augusti 2021

Jag och min familj bodde två nätter 27-29 juli. Fint och fräscht men flertalet missöden drar ner betyget rejält tyvärr.

Jag mejlade hotellet och skrivit att vi checkar in ca kl 19 och jag fick snabb respons på det. När vi checkade in ca 19.30 var ena rummet inte färdigställt. Fick vänta ca en timme min på det och då var det jag själv som köade till receptionen och frågade om det var klart. Ingen som hörde av sig tyvärr.

När jag skulle boka frukost fanns det bara ledig tid kl 7:15. Jag hade inte fått ett mejl om att boka frukost innan som nämndes. Hörde ett par framför mig, när jag väntade i kön till receptionen, som fick frukosttid kl 8:15 som de också var missnöjda med. Fick slutligen tid 9:30 när jag stod på mig. Det var gott om plats den tiden.

Schampoot i ena rummet räckte bara till en halv hårtvätt första kvällen.

I det rummet vi fick vänta på var det mycket dålig ventilation. Riktigt varmt var det. Det känns som om vi fick det sämsta rummet. Fick låna två små fläktar som inte hjälpte. Min man och yngsta dotter sov i rummet med den dåliga ventilationen. De var extra trötta dagen efter och min dotter var på dåligt humör pga sömnbristen. Detta ville jag att vi skulle kompenseras för. Jag föreslog en gratis natt men det gick inte pga jag bokat via Experia. Jag frågade om vi kunde få äta på restaurangen istället men den var fullbokad. Frågade om vi kunde beställa room service till middagen men det gick inte heller. Vi kunde få en gratis natt i ett extra bra rum på hotellet men tackade nej till det eftersom vi troligen inte besöker Malmö igen.

Till slut fick vi en flaska cava, två chipspåsar och två läsk. Nu i efterhand känns det inte ok att inte få bättre kompensation än så efter att flera timmars energi gått åt till att lösa alla problemen och att två i familjen fått en natt med mycket dålig sömn. Nu i efterhand känner jag att jag inte borde nöjt mig med detta. Missöden kan hända. Det har jag fullt förståelse för men det var för många. Är det så dåligt bör man kunna kompensera bättre.

Rumstips: Dubbelkolla flera gånger så ni inte får ett rum med dålig ventilation.
Datum för vistelsen: juli 2021
Tack monas997

Tack för er feedback monas997,

det gångna året har inneburit en berg och dalbana för hotellbranschen och Clarion Malmö Live är inget undantag med beläggningsgrader från 8% förra året i April till årets Juli, med 100%. Vi kan bara beklaga att vi inte var redo för den höga gästantalet som de senaste veckorna inneburit. Vi beklagar verkligen att ni fick en så dålig upplevelse. Kontakta vår Front Office Manager Emil på emil.faldt@choice.se så kan vi säkert komma fram till en lösning.

Vi tar er feedback på största allvar och kommer se till att förbättringar görs där det kan.

Omdömet skrevs 7 augusti 2021 från mobil enhet

Rörigt utan dess like..!
Hisskaos, frukostkaos, missat städa.

Kommer inte bo här igen, förväntar mig lite mer av 4stjärnor.

+Stort plus till trevlig personal, dom få jag pratade med.
+Bra rum, som man förväntar sig. Skön säng!
+Bra läge i staden.

-Känns som om hela byggnaden är missberäknad: 25 våningar med bara FYRA hissar. Varav en blev dedikerad till endast vån25/restaurangen efter 17:00.
Tur vi bodde på vån8 så vi ändå kunde ta ta trapporna, annars fick man snällt stå 5-10minuter o vänta på hissen så fort man skulle använda den.
Hela receptionen va full av hissköer blandat med receptionsköer.

-Frukosten va tillfälligt i en jättestor föreläsningssal, med ihopskrapade bord & stolar. Väldigt dåligt påfyllt, väldigt rörigt, ingen frukost jag kommer minnas som nåt speciellt eller jättegott.

-Städmissen va i våra vänners rum, o det va väldigt svårt och jobbigt att få det gjort sen - fastän dom bokat extrastädning innan ankomst pga en bebis.

-klinkerplattorna i duschen va lösa och liksom ”squeezade” när man trampade på dom pga vatten.
Toastolen va nog uppsatt av långa människor ;D

Rumstips: Be om ett rum långt ner, så blir det mindre jobbigt att ta trapporna……
1  Tack infolini

Tack för er feedback infolini,

det gångna året har inneburit en berg och dalbana för hotellbranschen och Clarion Malmö Live är inget undantag med beläggningsgrader från 8% förra året i April till årets Juli, med 100%. Vi kan bara beklaga att vi inte var redo för den höga gästantalet som de senaste veckorna inneburit och att vi har för få hissar. Vårt hotell byggdes aldrig med en pandemi i åtanke. Hissarna är dimensionerade för att transportera 6-8 personer samtidigt, inte 2-4 som nu blivit norm. Vi beklagar verkligen att ni fick en så dålig upplevelse. Kontakta gärna vår Front Office Manager Emil på emil.faldt@choice.se

Omdömet skrevs 7 augusti 2021

Prisvärt hotell med närhet till centrum och till Västra hamnen. Fina och stora rum med allt du behöver. Har man tur får man en rum högre upp och en vidunderlig utsikt över staden. Tror att det skulle vara svårt att hitta ett så prisvärt hotell med så hög klass i Malmö, kanske till och med i Sverige. Väldigt tillmötesgående personal.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack Salemgbg

Hej Salemgbg

Tusen tack för din fina recenssion, det glädjer mig att höra att du haft en härlig vistelse här hos oss!
Vi ser fram emot att få välkomna dig åter snart igen.

Önskar dig en fin dag!