Boka nu, betala på plats
FindHotel
Priceline130 US$
Hurb144 US$
Omdömet skrevs 3 augusti 2021

Bra hotell med ett central och bra läge. Parkeringsgarage intill hotellet. Sköna sängar. Det var väldigt fin utsikt från rummet. Bra rum, rent och välstädat. Trevligt med en bar på 25:e våningen. Här bor jag gärna igen.

Datum för vistelsen: juli 2021
1  Tack Berra J
Jens Lyckman, Hotelldirektör på Clarion Hotel Malmö Live, svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2021

Hej BerraJ1

Tusen tack för din fina recenssion, det glädjer mig att höra att ni haft en härlig vistelse här hos oss!

Ser fram emot att få välkomna er åter snart igen.

Omdömet skrevs 3 augusti 2021

Den gångna helgen hade jag bokat ett deluxe dubbelrum a 3300kr/natten för att överraska min fru som fyllde år med lite extra lyx. Enligt beskrivningen "ett rum utöver det vanliga". Döm om vår besvikelse när rummet visade sig vara allt annat än lyxigt. Vid vår ankomst var bäddsoffan av någon anledning uppbäddad med soffbord och fåtölj dragna åt sidan, vilket verkligen drog ned första intrycket. Vid lite närmare översyn visade det sig att träfaneret på ovansidan av soffbordet till stora delar saknades/var bort riven, mattan var så sliten att den var färglös och delar av väven lyste igenom på sina ställen och tyget på soffan var rejält nopprigt och solblekt/fläckig. Lyxkänslan var obefintlig och vi önskade byta till ett annat likvärdigt rum, vilket inte fanns ledigt. Enda lösningen var att byta ned sig till ett vanligt dubbelrum. Inte den födelsedag min fru tänkt sig. Det är ofattbart att hotellet accepterar så pass slitna inventarier.

1  Tack thbl67

Hej thbl67,

Tack för din recenssion och tack för din viktiga feedback,

Jag beklagar verkligen att vistelsen inte varit till belåtenhet och att den inte levde upp till dina förväntningar, speciellt då det var din frus födelsedag! Vi kan bättre än så.

Jag förstår er besvikelse men hoppas få välkomna er tillbaka och få chansen att visa vad vi egentligen går för. Kontakta gärna vår Guest Service Manager, Emil, inför ert nästa besök så hjälper han er med en bokning till ett mycket förmånligt pris. Han nås på emil.faldt@choice.se

Omdömet skrevs 3 augusti 2021

Kanonfrukost och bästa hotellgymet hittills. Är vegan, mejeri o glutenfri o trots det fann jag mycket bra att välja på vid frukosten - super! Gymet var inte jättestort men modernt och hade allt man kan hoppas på och mycket mer. Jag kommer bo här varje gång jag besöker centrala Malmö.

1  Tack Johan S
Jens Lyckman, Hotelldirektör på Clarion Hotel Malmö Live, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2021

Hej Johan S,

Ser fram emot att få välkomna er åter snart igen.

Omdömet skrevs 2 augusti 2021

Bra hotell som dock har kapacitetsproblem med hissarna. Dessa är för få vid rusningstid.
Trevligt hotell med suverän frukost. Bra med parkeringsmöjligheter under hotellet samt vid angränsande parkeringsgarage. Hade önskat bättre tydlighet kring städningen. ”Slot-tider” för frukost var utmärkt.

1  Tack AndersRundal

Tack för ditt fina omdöme Anders.

Vi glädjer oss åt att du har haft en trevlig vistelse hos oss här på Malmö Live!
Ja, tyvärr har hissarna varit ett problem de senaste veckorna då gästantalet varit otroligt högt och man valt att åka färre antal personer i varje hiss. Vi beklagar detta! Vi ser nu över hissarnas funktion med fastighetsägaren.

Vi ser fram emot att få välkomna dig åter snart igen och önskar en fin dag!

Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Hotellet har i sin beskrovning missat att informera flera väsentliga delar. Bla. är antal hissar i förhållande till antal hotellrum underdimensionerat vilket fick till resultat att det var kökaos vid vissa tidpunkter på dagen och i samband med in- och utcheckning. Hissarna stannade för övrigt vid varje våningsplan då alla var lika frustrerade. Utöver det allt för få antalet hissar var en hiss dessutom dedikerad för besökare till hotellets skybar så under seneftermiddagar och hela kvällarna var hissituationen om möjligt ännu värre.

Skybaren var något som påverkade vårt val av hotell. Dessvärre lyckades vi under vår vistelse på 3 övernattning inte komma upp till baren, trots att man är gäst på hotellet, utan här hänvisas man att åka ner till lobbyn och där, ännu en gång, ställa sig i kö till den till Skybaren dedikerade hissen tillsammans med övriga gäster och besökande på väg ut i nattlivet (kötid fredagkväll var 1,5 timme). I övriga hissar för hotellets gäster var våningsplan 25 spärrat.

Lägg till denna irritation en tillfälle frukostlösning som mest påminner om en kinesisk bufférestaurang (om man någon gång bevistat en sådan), hafsig städning och extremt ofräscha sängkläder och upplevelsen är därmed under all kritik!

Synd på ett i övrigt trevligt hotell med kanonläge.

Datum för vistelsen: juli 2021
1  Tack Eva L

Tack för ditt omdöme Eva L. Din feedback är viktig för oss.

Vi beklagar även att ni aldrig fick möjlighet att besöka vår Skybar under er vistelse. Vi bygger en takterrass och håller därför vår andra restaurang, Eatery Social Taqueria, stängd vilket ökar trycket på vår restaurang och skybar uppe på 25:e våningen. Vi beklagar verkligen att det fick negativa konsekvenser för er vistelse hos oss på Clarion Malmö Live.
Vi hoppas få välkomna er tillbaka i höst då vi har bättre förutsättningar!

Bästa hälsningar,