3 personer tittar på det här hotellet
Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com131 US$
Priceline131 US$
eDreams131 US$
Travelocity131 US$
Hurb145 US$
Omdömet skrevs 3 augusti 2021

Kanonfrukost och bästa hotellgymet hittills. Är vegan, mejeri o glutenfri o trots det fann jag mycket bra att välja på vid frukosten - super! Gymet var inte jättestort men modernt och hade allt man kan hoppas på och mycket mer. Jag kommer bo här varje gång jag besöker centrala Malmö.

Datum för vistelsen: augusti 2021
1  Tack Johan S
Jens Lyckman, Hotelldirektör på Clarion Hotel Malmö Live, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2021

Hej Johan S,

Tusen tack för din fina recenssion, det glädjer mig att höra att ni haft en härlig vistelse här hos oss!

Ser fram emot att få välkomna er åter snart igen.

Bästa hälsningar

Omdömet skrevs 2 augusti 2021

Bra hotell som dock har kapacitetsproblem med hissarna. Dessa är för få vid rusningstid.
Trevligt hotell med suverän frukost. Bra med parkeringsmöjligheter under hotellet samt vid angränsande parkeringsgarage. Hade önskat bättre tydlighet kring städningen. ”Slot-tider” för frukost var utmärkt.

Datum för vistelsen: augusti 2021
1  Tack AndersRundal

Tack för ditt fina omdöme Anders.

Vi glädjer oss åt att du har haft en trevlig vistelse hos oss här på Malmö Live!
Ja, tyvärr har hissarna varit ett problem de senaste veckorna då gästantalet varit otroligt högt och man valt att åka färre antal personer i varje hiss. Vi beklagar detta! Vi ser nu över hissarnas funktion med fastighetsägaren.

Vi ser fram emot att få välkomna dig åter snart igen och önskar en fin dag!

Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Hotellet har i sin beskrovning missat att informera flera väsentliga delar. Bla. är antal hissar i förhållande till antal hotellrum underdimensionerat vilket fick till resultat att det var kökaos vid vissa tidpunkter på dagen och i samband med in- och utcheckning. Hissarna stannade för övrigt vid varje våningsplan då alla var lika frustrerade. Utöver det allt för få antalet hissar var en hiss dessutom dedikerad för besökare till hotellets skybar så under seneftermiddagar och hela kvällarna var hissituationen om möjligt ännu värre.

Skybaren var något som påverkade vårt val av hotell. Dessvärre lyckades vi under vår vistelse på 3 övernattning inte komma upp till baren, trots att man är gäst på hotellet, utan här hänvisas man att åka ner till lobbyn och där, ännu en gång, ställa sig i kö till den till Skybaren dedikerade hissen tillsammans med övriga gäster och besökande på väg ut i nattlivet (kötid fredagkväll var 1,5 timme). I övriga hissar för hotellets gäster var våningsplan 25 spärrat.

Lägg till denna irritation en tillfälle frukostlösning som mest påminner om en kinesisk bufférestaurang (om man någon gång bevistat en sådan), hafsig städning och extremt ofräscha sängkläder och upplevelsen är därmed under all kritik!

Synd på ett i övrigt trevligt hotell med kanonläge.

1  Tack Eva L

Tack för ditt omdöme Eva L. Din feedback är viktig för oss.

Vi beklagar även att ni aldrig fick möjlighet att besöka vår Skybar under er vistelse. Vi bygger en takterrass och håller därför vår andra restaurang, Eatery Social Taqueria, stängd vilket ökar trycket på vår restaurang och skybar uppe på 25:e våningen. Vi beklagar verkligen att det fick negativa konsekvenser för er vistelse hos oss på Clarion Malmö Live.
Vi hoppas få välkomna er tillbaka i höst då vi har bättre förutsättningar!

Bästa hälsningar,

Omdömet skrevs 30 juli 2021 från mobil enhet

Kaosartad incheckning (en lördag vid 15.30-tiden) - men underbemannad och långsamt arbetande reception. Rum stinker parfym och ofräsh luft - luftkonditioneringen knappt märkbar. Utsikt från ej öppningsbara fönster mot en innervägg! Ripp off - för priset! Aldrig mer detta hotell som gravt underpresterar utifrån prisnivån. Hade jag bokat fler än en natt hade jag avbokat och valt annat hotell.

Restyp: Reste ensam
1  Tack Contego

Tack för er feedback Contego,

det gångna året har inneburit en berg och dalbana för hotellbranschen och Clarion Malmö Live är inget undantag med beläggningsgrader från 8% förra året i April till årets Juli, med 100%. Vi kan bara beklaga att vi inte var redo för den höga gästantalet som de senaste veckorna inneburit. Tråkigt att ni fick en så dålig upplevelse hos oss.

Vi tar er feedback på största allvar och kommer se till att förbättringar görs där det kan.

Bästa hälsningar

Omdömet skrevs 30 juli 2021

Det var rent och fint med bekväma sängar och en lyxig känsla med grym utsikt från 22e våningen. Rituals produkter i badrummet, badrockar och badtofflor satte pricken över iet för min del. Barnen älskade att det fanns 2 tv-apparater, en till dom och en till oss. Vi alla ville stanna längre så det lär inte dröja innan vi kommer på återbesök

1  Tack Mobile195199

Hej Mobile195199

Tack för ditt fina omdöme!

Jag ser fram emot att få välkomna er åter snart igen!

Önskar dig en fin dag!

Bästa hälsningar,