Kostnadsfri avbokning till den 21-07-04
Boka nu, betala på plats
SPARA 17 US$
SPARA 17 US$
Travelocity140 US$
Orbitz.com140 US$
ZenHotels.com157 US$

Har bara positivt att säga om vår vistelse. Vi fick rum högt upp vilket gjorde att utsikten var fantastisk. Standarden på rummen var hög. Badrummet erbjöd Rituals-produkter som doftade ljuvligt. Och frukosten var väldigt stor, öppna ytor och här kunde man verkligen välja och vraka och bli ordentligt mätt!

Återkommer gärna fler gånger. :)

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack Tina B
Jens Lyckman, General Manager på Clarion Hotel & Congress Malmö Live, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Hej Tina B,

Tusen tack för din fina recenssion, det glädjer mig att höra att ni haft en härlig vistelse här hos oss!
Kan inte annat än själv hålla med om utsikten, den är magisk!

Ser fram emot att få välkomna er åter snart igen.

VD - Clarion Malmö Live

Jättefint hotell. Rent snyggt modernt.
Och restaurangen på 25e våningen är den bästa clarion jag provat. Fisken gudomlig och fina viner till bra pris. Servitrisen Jessica underbart serviceminded och skapade ett litet minne för livet på en vanlig arbetsresa.

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack ChristerW58
Jens Lyckman, General Manager på Clarion Hotel & Congress Malmö Live, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej ChristerW58,

Tusen, tusen tack för din fina recenssion, det glädjer mig att läsa om er upplevelse på vårt hotell och att vi kunde hjälpa dig skapa ett minne du sent kommer att glömma!

Jag kan inte annat än hålla med dig, Jessica är en stjärna! Jag lovar jag ska framföra dina fina ord direkt till henne.

Ser fram emot att få välkomna er tillbaka snart igen,

Bästa hälsningar,
VD - Clarion Malmö Live

Jag och min sambo bodde på Malmö live i mitten av maj, checkade in och fick vårt rum..
Sen började problemen!
Men när vi kom upp i rummet så märkte vi att några av broschyrerna i rummet var superkladdiga av tidigare boende, fåtöljen var smutsigt och när vi gick in i badrummet så låg det någon annans hår kvar på badkarskanten. Gick ner till receptionen och berättade för en manlig arbetare som var trevlig och han fixade såklart ett nytt rum och en kvinnlig anställd som jobbade där följde med mig upp. Kommer till nästa rum och vid en snabb första anblick så såg det rent ut. Men när vi ska sätta oss till rätta där så märker vi att skrivbordet hade en jättestor fläck och fåtöljen hade massa fläckar samt otroligt mycket svettfläckar.
Så går ner ännu en gång till receptionen och påtalar det till en annan kvinnlig anställd att det inte är okej och ber om ett annat rum. Fick känslan att hon tyckte mitt klagade var överdrivet men jag stod på mig och ville ha ett annat rum.
Hon tog fram ett annat rum som jag och den kvinnliga receptionisten som var med mig innan åkte upp och tog en titt på. Första anblicken såg bra ut men när jag kollade in i badrummet så låg det könshår i badkaret och jag sa tvärt nej till det och även hon anställda sa att det absolut inte är okej.
Så vi gick ner ännu en gång till receptionen och så fixade vi fram ännu ett rum och så gick vi upp till det. Det såg bra ut och såg städat ut så vi valde det rummet. Märkte dock att två lampor i badrummet inte fungerade samt soffan i rummet hade fläckar och den använde vi inte under vistelsen .
Utsikten var fantastiskt från rummet men tyvärr försvann nöjet att bo på Malmö live när rummen var så ofräscha. Ska man bo på hotell så ska det ändå vara rent och fräsch i mitt tyckte och om möblerna är fläckiga är det bättre att plocka bort från rummet än att ha kvar dom. Hade gärna bott fler gånger på Malmö live för utsikten skull. Men pga att det var så ofräsch och efter fyra inte så rena rum så börjar man ifråga sätta i sitt huvudet på hur rent ens rum egentligen var som man valde till slut. Så detta var nog första och sista gången jag och sambo övernattar på detta hotell på och kommer tyvärr inte rekommendera detta boende till vänner som frågade hur vi hade det där.

Tack frankvT4681TB

Hej frankvT4681TB,

Tack för er recension och tack för er viktiga feedback.

Jag vill verkligen be om ursäkt för att standarden på ert rum inte levde upp till era förväntningar, givetvis ska det vara renstädat när ni ankommer till oss och det gör ont att höra att flera av rummen ni fick byta till inte heller var godkända, så får det absolut inte vara.

Jag förstår er besvikelse men hoppas trots det få välkomna er åter till oss - Vid ert nästa Malmö besök så kontakta gärna vår Guest Service Manager Emil Fäldt så bokar Emil in er till ett mycket förmånligt pris - emil.faldt@choice.se

Bästa hälsningar,
VD - Clarion Malmö Live

Eftersom vi fick ett rum på våning 19, och med utsikt över Öresund, så var det svårt att inte bli nöjd.
Det enda smolket i bägaren var att det inte blev städat efter första natten. Hade det att göra med att det var en frinatt? Med korrekt information så hade det inte varit ett problem.

Rumstips: Så högt som möjligt!
Tack jasy_se

Hej jasy_se,

Stort tack för er fina recenssion, jag kan inte annat än att hålla med dig om att utsikten verkligen är magisk!

Vi har just nu nya riktlinjer inom kedjan där det beslutats att inte städa gästers rum under själva vistelsen. Vi har istället sakerna som kan tänkas behövas som handdukar, morgonrockar, tofflor osv. nere i receptionen.

Denna information ska ges ut av personalen i receptionen och ber om ursäkt ifall detta missats.

Ser fram emot att få välkomna er snart igen,

Omdömet skrevs 10 maj 2021

Bokade 1 rum (Superior Dubbelrum) för 2 personer, på rummet fans 1 badhandduk, ingen kam, inga tandborstar, ingen tandkräm, inga tops, istället för tvål så fanns det "shower gel" att tvätta händerna med. Men sämst av allt är att Clarion filtrerar webbrafiken, så att streama film visade sig kräva lite arbete med VPN och annat...

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Simon H

Hej Simon,

Tack för din recenssion och feedback. Jag ser att du även besvarat vår gästenkät och fått ett svar av min kollega Emil där.

Ber om ursäkt ifall vi inte uppfyllt era förväntningar, men hoppas på att få chansen att välkomna er snart igen. Kontakta Emil direkt på emil.faldt@choice.se så hjälper han dig med en bokning till ett förmånligt pris.