“Fru”

20:00
Rankad som nr 124 av 975 Restauranger i Malmö
Bra för: Särskilda tillfällen, Större grupper, Romantiska möten
Område: Gamla Staden
Beskrivning: Sankt Markus Vinkällare är något helt unikt i Malmös nöjesvärld. Miljön och menyn är de två huvudattraktionerna, den sistnämnda toppas av en "Luxusbuffé" med såväl kalla som varma godsaker, som även inkluderar en ostbuffé och en dessertbuffé och lyckan är fullständig.​ Du kan också välja från vår à la carte meny. Vi kan erbjuda hela kartan av viner , från de robusta lantvinerna till de blåblodigaste slottsviner​.
Omdömet skrevs 22 februari 2020

Maten var ok . Servicen var under all kritik .Vi fick stapla tallrikarna ,för ingen behagade plocka undan på vårt bord .
Vi tog vinpaket och fick leta efter personalen för att få in vinet Detta var vårt sista besök på restaurangen .

1  Tack carinamA4749KU

Omdömet skrevs 14 februari 2020 från mobil enhet

Har varit här tidigare, och då var det toppen. Denna gång tog vi inte lyxbuffen utan vi valde istället en av de 3 färdiga alacarte-menyerna. Restaurangen skryter om sitt egengjorda bröd, men det vi fick var torrt och gammalt. Renfilén var inte renfilé- utan renytterfile som inte alls var mör. De utlovade picklade kantarellerna till visade sig vara champinjoner. Så vi var besvikna på maten tyvärr. Miljön är det dock inget fel på. Supermysigt!

1  Tack Backis63
Omdömet skrevs 3 februari 2020

Ofullständig meny, dålig service och oengagerad personal. Dessutom verkar detta vara helt ointressant för ägaren när det påtalas.

Datum för besöket: mars 2019
2  Tack ollbor
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Ett mycket vackert och mysigt ställe med fantastiskt god mat. Vi åt buffé. När vi bokade på nätet stod det att man skulle betala och lämna bordet innan 18.30 och då sparade man hundra kronor per person. Vi lämnade bordet, gick på toaletten och tittade i lokalen med en servitris. När vi skulle betala var klockan 18.45. Servitrisen tog det dyra priset och vi undrade varför. Fick till svar att klockan var över halv och att den regeln finns för att borden ska kunna utnyttjas. Bordet lämnades i tid men det spelade ingen roll. Dyrt toalettbesök och guidad visning. Okej, första och sista besöket där tyvärr.

1  Tack F6599RZsaral
Omdömet skrevs 4 januari 2020 från mobil enhet

Sämsta nyårsafton någonsin. Jag har tidigare varit på Sankt Markus vinkällare och har varit nöjd med allt, men den här nyårs upplevelsen var det sämsta någonsin. Jag borde polisanmäla stället och kräva pengarna tillbaka och begära skadestånd för en förstört nyårskväll. Förutom att maten inte var av bra kvalité så saknades det mesta i buffén. Trots att vi påpekade detta, det blev inte bättre. Ingen bra service, servitrisen kom förbi två gånger under hela kvällen och verkade besvärad över att vi var där. Ordentligt betalt tog de, för att inte servera något.

Datum för besöket: januari 2020
Tack georgebQ2590QQ

Resenärer som tittade på Sankt Markus Vinkällare​ tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Sankt Markus Vinkällare​? Berätta vad du tyckte!