“Vackert ställe”

20:00
Rankad som nr 126 av 956 Restauranger i Malmö
Bra för: Romantiska möten, Större grupper, Särskilda tillfällen
Område: Gamla Staden
Beskrivning: Sankt Markus Vinkällare är något helt unikt i Malmös nöjesvärld. Miljön och menyn är de två huvudattraktionerna, den sistnämnda toppas av en "Luxusbuffé" med såväl kalla som varma godsaker, som även inkluderar en ostbuffé och en dessertbuffé och lyckan är fullständig.​ Du kan också välja från vår à la carte meny. Vi kan erbjuda hela kartan av viner , från de robusta lantvinerna till de blåblodigaste slottsviner​.
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Ett mycket vackert och mysigt ställe med fantastiskt god mat. Vi åt buffé. När vi bokade på nätet stod det att man skulle betala och lämna bordet innan 18.30 och då sparade man hundra kronor per person. Vi lämnade bordet, gick på toaletten och tittade i lokalen med en servitris. När vi skulle betala var klockan 18.45. Servitrisen tog det dyra priset och vi undrade varför. Fick till svar att klockan var över halv och att den regeln finns för att borden ska kunna utnyttjas. Bordet lämnades i tid men det spelade ingen roll. Dyrt toalettbesök och guidad visning. Okej, första och sista besöket där tyvärr.

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack F6599RZsaral

Omdömet skrevs 4 januari 2020 från mobil enhet

Sämsta nyårsafton någonsin. Jag har tidigare varit på Sankt Markus vinkällare och har varit nöjd med allt, men den här nyårs upplevelsen var det sämsta någonsin. Jag borde polisanmäla stället och kräva pengarna tillbaka och begära skadestånd för en förstört nyårskväll. Förutom att maten inte var av bra kvalité så saknades det mesta i buffén. Trots att vi påpekade detta, det blev inte bättre. Ingen bra service, servitrisen kom förbi två gånger under hela kvällen och verkade besvärad över att vi var där. Ordentligt betalt tog de, för att inte servera något.

Datum för besöket: januari 2020
Tack georgebQ2590QQ
Omdömet skrevs 2 januari 2020

Dålig service, överpris på nyår för en slaffsig buffé. Ointresserad service och direkt otrevliga när man frågar om kaffet man beställde för 20 minuter sen. Ett ställe som tror att de är något helt annat än vad de är. Maten är ikea klass.

2  Tack Christopher V
Omdömet skrevs 16 december 2019

Väldigt dålig service, okunnig personal, när man bad om vin från vinlistan som de själva lade ut så rekommendera dem husets vin för och inte behöva gå ner i källaren. Nog lite junior personal överlag. Synd på ett fint ställe med annars bra atmosfär. Men kändes ostrukturerat.

Tack jimmyo854
Omdömet skrevs 15 december 2019 från mobil enhet

När vi kom blev vi uppdelade på två bord: ett långbord och ett med fyra. Sa ifrån och bad om möjlighet att sitta tillsammans.
Vår servitris Madeleine Gustafsson fixade så vi kunde sitta tillsammans och var väldigt trevlig o service minded genom hela kvällen. Tyvärr brast upplevelsen att drycken kom 20 min efter vi beställt och genomgående under kvällen brast det med dryck till maten och ett otrevligt bemötande från hennes kollega. Kommer jag gå dit igen? Om arbetet tvingar mig, annars inte. Madeleine, utan dig hade det varit katastrof: Tack för bra service!!!

Tack piah341

Resenärer som tittade på Sankt Markus Vinkällare​ tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Sankt Markus Vinkällare​? Berätta vad du tyckte!