“Fantastisk god mat. Vi var”
Omdöme om Bistro Royal

Rankad som nr 83 av 975 Restauranger i Malmö
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs 9 februari 2020 från mobil enhet

Fantastisk god mat. Vi var 6 personer i sällskapet och alla var mätta och nöjda efteråt. Vi åt bland annat kalvfilen,ryggbiffen och torskryggen. Bra viner och créme bruléen var perfekt knaprig. Rekommenderas varmt. Ca 3000 för 6 pers med mat , dessert, vin och avec.

Datum för besöket: februari 2020
Tack hejabois

Omdömet skrevs 29 januari 2020 från mobil enhet

Slank inom på en spontan visit en kväll. Ville ha nåt gott, enkelt och kvalitativt. Vad fick jag? Ville ha en ovanlig öl, fick en lokal öl, som visade sig ha BURITS till fots från Limhamn. Till det? En toast skagen - himmelskt gott! Speciellt med tanke på en sommelier som trodde en glutenfri öl var från Spanien, som jag trodde var från Danmark (till mitt resonabla försvar stod Mikkeller på flaskan) men som visade sig vara från Belgien! I övrigt var allt kristallklart under kvällens gourmandiska eskapader rundade av med en espresso i kungens original kopp och en otrolig grappa (di brunello).
Summa summarum: när man är missnöjd med atr stället inte kan erbjuda en ekfatslagrad Grappa, kan man inte annat än varmt rekommendera trakteringen ifråga!

Tack FredrikStehag
Omdömet skrevs 26 januari 2020

Jag hade bokat ett bord till 26 personer. När vi kom blev vi hänvisade till ett antal småbord, och när jag påpekade att vi ville ha ett långbord fick vi ett kort och rätt så otrevligt svar av serveringspersonalen om att det kunde de inte göra något åt. Vi fick då själv flytta ihop borden till ett långbord. Serveringen var under kvällen fortsatt ganska otrevlig, med en attityd av att vi mest kom och störde... Min mat (en risotto) var okej och ganska tråkig, men jag vet att mina bordsgrannar tyckte att deras torskrygg var god. Jag pratade med ägaren(?)/chefen om min upplevelse när jag betalade, och han var trevlig men rätt så uppgiven inför situationen. Det är en väldigt vacker omgivning, men det vägde inte upp det dåliga bemötandet av serveringspersonalen och den tråkiga maten.

Tack Mia_Kr_An
Omdömet skrevs 18 januari 2020

Detta är inte mitt besök, men jag är chockad över det bemötande ett sällskap av äldre släktingar utan internetvana råkade ut för, så skriver från mitt konto.
Sällskapet hade bokat bord för fyra personer för att fira en 80-årsdag. Vid bokningen, flera veckor i förväg, ställdes särskilt frågan om det gick att ordna något gott till en vegetarian, eftersom det var en ganska fin födelsedagslunch. Det var inga problem var svaret.

När sällskapet anlände, klart efter ”lunchrusningstid” en vardag, så det var inte mycket folk i lokalen, fanns det en enda vegetarisk rätt på matsedeln (en pastarätt) och det var alldeles omöjligt att ordna något som helst annat. Gästen bad om kokt potatis och några kokta eller stekta grönsaker, men det gick inte. Omelett föreslogs, men det gick inte; förslag gavs att försöka plocka ihop ”delar” av maten från andra rätter på matsedeln, men det var också omöjligt. Slutligen föreslog kocken, som hade tillkallats, att det kanske skulle gå att ordna risotto.

Servitrisens bemötande var under all kritik. Hon var både ointresserad och ohövlig, gav inga som helst förslag till lösningar och kändes inte vid att sällskapet faktiskt hade kontrollerat när bordet bokades långt i förväg att det inte skulle bli några problem med den enda vegetarianen. Hon visade på alla sätt att hon tyckte gästernas frågor var dumma.

Detta lade klart sordin på en födelsedagsmåltid som mina släktingar hade glatt sig åt många veckor i förväg. Det är obegripligt att en önskan om något annat än ”dagens pasta” till en vegetarian skall leda till så stora problem för en restaurang år (då) 2019. Att personalen därtill visade så stort ointresse av att hjälpa till är kanske ännu värre. Mina gamla släktingar hade aldrig varit med om ett sämre bemötande (och då har vegetarianen bett om vegetarisk mat på diverse restauranger sedan 1960-talet).

Datum för besöket: december 2019
Tack Walker02
Omdömet skrevs 4 januari 2020 från mobil enhet

Mysigt ställe i gammal stil! Superbra service! Vi år röding och ryggbiff vilket verkligen var rätt val! Fantastiskt gott och rätt tips om gott vin till blev pricken över i!

Tack 690lizetter

Resenärer som tittade på Bistro Royal tittade också på

Besökt Bistro Royal? Berätta vad du tyckte!