“Restaurang i mysig miljö”
Omdöme om Far i Hatten

Far i Hatten
Rankad som nr 220 av 950 Restauranger i Malmö
Kök: Svenskt
Område: Möllevången
Beskrivning: Hälsa på oss i vår härliga varma stuga och fröjdas på den stora och mysiga uteserveringen alla våra öppna timmar! Köket i vår Krav-märkta restaurang serverar mellanrätter som följer säsong och där råvarorna kommer från lokala hängivna producenter och bönder. I vedugnen bakar vi pizzor som även går att beställa för avhämtning. På lördagar dukar vi upp en härlig brunch och då är även Far i Hattens kafé öppet. Söndagar kör vi Pizzasöndag med glada priser på öppnade flaskor i baren. På Far i Hatten är det ständigt något på gång! Många kvällar är det konserter, DJ’s och andra kulturevenemang. Vi har även pingisbord och fotbollspel. Vill ni boka bord går det bra att göra via vår online-bokning här på hemsidan eller via telefon. Hjärtligt välkomna!
Omdömet skrevs 1 februari 2020 från mobil enhet

Restaurang i en mysig miljö belägen i folkparken i Malmö
Åt en pizza som var bland de bästa pizzor jag smakat

Datum för besöket: februari 2020
Tack Håkan P

Omdömet skrevs 29 augusti 2019 från mobil enhet

Vi besökte Far i Hatten för att delta i sommarens sista quiz. Det var självklart mycket folk men vi lyckades ändå få ett bra bord, vi kom ca 30 min innan det började så om ni någongång vill delta så hade jag rekommenderar att komma tidigare än detta + att beställa in maten när ni kom. Vi gick för att beställa två gånger med fick då tillsagt att det var matstopp och att vi skulle vänta först 45 min och sedan 30. För oss var detta lugnt då vi ändå skulle köra quiz. När pizzorna väl kom så var det en god vedungsbakad pizza med smakrik tomatsås. Tycker väl ändå att den var någorlunda dyr 120kr men det är kanske bara min studentbudget som hostade. Annars var det trevlig personal, härlig stämning och jag kommer gärna tillbaka på ännu ett quiz för snubben var fantastisk duktig.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack JosefinLi
Omdömet skrevs 11 augusti 2019 från mobil enhet

Mysigt ställe med goda pizzor och fint utbud av ölsorter. Jag tog en pizza nr 1 med en omnipollo-öl. Prisvärda och goda pizzor helt enkelt.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack L4431BVdavidj
Daniel N, Public Relations Manager på Far i Hatten, svarade på det här omdömetSvarade 17 augusti 2019

Omdömet skrevs 3 juli 2019 från mobil enhet

Mysigt ställe i Folkets Park. Gemytligt, mer loppis än modernt. Koll på smakerna! Tunnbröd med syrat smör och dansk burrata med olivolja, väldigt gott! Magisk vedugnsbakad pizza, den vita pizzan (utan tomatsås) rekommenderas också varmt! Väldigt goda alkoholfria drycker, den med svartvinbär toppen!

Datum för besöket: juli 2019
Tack louisenberg

Omdömet skrevs 28 april 2019

Gick hit med min dotter som rekommenderade stället och hon vet vad jag gillar...
Ett litet mysigt kryp-in-ställe med god servering och blandat med folk. Barbeställning utav både mat och dryck. Stenungsbakade pizzor som var supergoda och servicen var oklanderlig.
Vi var där en ruggig senvinterkväll men det går att sitta ute och då ökar antalet gäster med det 10dubbla,gott om plats i anrika folkets park.

Datum för besöket: mars 2019
Tack Annelie M

Resenärer som tittade på Far i Hatten tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Far i Hatten? Berätta vad du tyckte!