“Överträffade alla förväntningar”
Omdöme om Lyran

Lyran
Rankad som nr 7 av 989 Restauranger i Malmö
Område: Möllevången

Trött på alla dyra värdelösa restauranger i Europa. Välkommen hem till en av Sveriges absoluta pärlor. I den anspråkslösa lokalen serveras kulinariska högtider i varje rätt. I menyn allt från magisk hälleflundra med gröna jordgubbar till perfekt anrättad ryggbiff med jordärtkocksskum, fläder- och ramslöksbär och avslutande dessert med rabarberparfarfait på tagetesblad. Väl avvägt vinpaket. Vår rädsla för naturviner kom av sig och vinpresentationerna och vinerna var väl blandade och avvägda till menyn. Härlig service. Hoppas denna fantastiska restaurant får all uppmärksamhet den är värd. Eller kanske inte för då är det väl fullbokat nästa gång vi är i Malmö. Satans Perkele -otroligt bra.

Datum för besöket: juni 2022
Tack Sonos188

Detta var en besvikelse. Vi har varit på lyran flera ggr genom åren och det har alltid varit fantastiskt gott, men denna gången blev vi besvikna. Allt var ok, men de har verkligen tappat den här känslan som gör att man vill komma igen. Trist!

Datum för besöket: maj 2022
Tack 636saharh
Omdömet skrevs 29 april 2022 från mobil enhet

Fantastiskt bra. Vilken resa bland smaker med mat och vin som är noga anpassade till varandra. Om du är intresserad av naturviner får du en extra intressant middag. Det är åtta olika små rätter och i varje rätt måste ingredienserna sättas ihop av dig själv när du äter. Var för sig ger de inte alltid så mycket smak, men tillsammans blir man lyrisk. Detta kräver otroligt mycket av de som lagar maten och serverar den. Härlig personal också.

Tack DanLj59
Omdömet skrevs 23 april 2022

Riktigt bra mat. Avsmakningsmenyn var suverän. Klart värt en stjärna i Guiden. Alla rätterna satt perfekt, ffa fisken. Det enda man kan anmärka på var kalven. Den var inte riktigt mör. Kunde vara bättre kvalitet, eller bättre tillagad. Man blir imponerad av att de kan laga så ba mat i ett så litet kök Vinpaketet är bra balanserat, passar perfekt och är rikligt tilltaget . Lokalen är avskalad och lite tråkig i min smak, dessutom lite högljudd, hög musik blandas med ljud från köket. Det gillar jag inte men det är konceptet. Perfekt service. Finns inget att klaga på. Servitören Oni kan svara på alla frågor om maten.. jag skulle gärna ge det full pott men köttet drog ner det lite. Vi kommer gärna igen och kan verkligen rekommendera Lyran.

Tack goldmann
Omdömet skrevs 3 april 2022

Hade förväntat mig lite mer. Några av de inledande rätterna var rena besvikelser, t.ex. kokt kronärtskocka m lagerbladsolja då vi alla fyra i sällskapet utbytte skeptiska blickar mellan varandra. Även det lilla kexet med svamp och svampgelé var tyvärr ganska smaklöst. Fisken med mango, citrus & chiliolja var en härlig smakkombination & Skreitorsken med jordärtskocka & brynt smör var fantastiskt god. Flera bitar av kycklingen var tyvärr ganska torr. Vintertomaten var fin & den vegetariska pasta/vitkål/ost-rätten var också bra. Desserten med äpplesorbet var spännande med den rökiga smaken. Vinpaketet som serverades var också helt ok. Servicen var toppen & lokalen supermysig, jag tror och hoppas att vi bara hade lite otur denna kväll!

Tack SophiaSWE

Resenärer som tittade på Lyran tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Lyran? Berätta vad du tyckte!