“Så gott”

Lyran
Rankad som nr 8 av 967 Restauranger i Malmö
Område: Möllevången
Omdömet skrevs för 6 dagar sedan

Trevligt mottagande. Vi visas ned i källaren och blir först oroliga… helt onödigt. Vi sitter bra och akustiken är bra. Väl omhändertagna hela tiden. Allt smakar riktigt bra liksom vinerna i vinpaketet. Vi går hem nöjda.

Möjligtvis lite stressigt på slutet av de 2,5 timmarna.

Datum för besöket: september 2021
Tack Teodorwet

En hel del av anrättningarna kändes överarbetade med alltför många smakkombinationer som med sju rätter blev väldigt mycket.

Tyvärr kändes serveringen som en oändlig löpande band verksamhet med beskrivningar av mat och vin som gick på repeat när övriga gäster serverades. En utfodring i snabbt tempo. Sen ett snabbt tack och hej det är dags att gå för nu kommer nästa gäng. Det var svårt att hinna med och en ganska oskön fabrikkänsla.

Vi åt mat- och vinpaket och avslutade med avec.

För ett drygt år sedan fick vi ett presentkort på 1200 kr på restaurangen. Av olika skäl dröjde det innan vi både hade tid och lyckades boka bord. Med bara ett års giltighetstid på presentkortet hade det nu gått ut med några veckor. Restaurangen hade fått pengarna. Vi visade detta och frågade artigt om de kunde acceptera det trots att tiden passerat något. Eller en kompromiss. Svaret blev nej och inte ens en antydan till att vilja bjuda på det minsta som kompensation. Otroligt smaklöst. Skämdes å deras vägnar. Kommer inte tillbaka igen.

Tack 419jesperw

Första gången på denna omtalade restaurang. Trevlig kunnig personal och både mat och dryck var riktigt bra. Hit kommer vi fler gånger. Fick bordet där uppe så vi kunde njuta av kockarnas arbete i köket.

Tack SusanneM6611

Lyran har alltid levererat, men denna gång blev det helt fel. De hanterar ju råvarorna på bästa sätt fortfarande, men vad hjälper det när inte smakerna sitter? Rotsellerirätten var ok, men lite för tung på något sätt, trots att smakerna var milda. Sejrätten likaså. Denna fisk är ju rätt trist och smaklös i sig, och försvann i det brynta smöret med sherryn. kanske likabra? Rödbetorna med björnbär chili och getost var en smärre katastrof, oerhört spretig. De andra i sällskapet lyckades äta upp, men inte jag… västeråsgurkorna med vassle var helt smaklös, vad tillförde denna menlösa rätt? Entrecoterätten var god, men inte anmärkningsvärd på något sätt. Glasskula med björnbär till efterrätt, alldeles för simpelt för den här typen av restaurang med hög svansföring.

Tack nicholasb259
Omdömet skrevs 14 juli 2021 från mobil enhet

Riktigt god och spännande mat serverad med omtanke och värme. Många nya och intressanta smakkombinationer och matchande viner!

Datum för besöket: juli 2021
Tack Rolf B

Resenärer som tittade på Lyran tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Lyran? Berätta vad du tyckte!