“Varierande kvalitet”

Lyran
Rankad som nr 9 av 958 Restauranger i Malmö
Område: Möllevången
Omdömet skrevs 8 juli 2020 från mobil enhet

Har besökt Lyran ett par gånger senaste åren och upplever att det är varierad kvalitet de tillfällen jag varit där. Vissa gånger är det förstaklassig mat som serveras medan det vid andra besök har varit medelmåttiga med rätter som är slarvigt hopsatta utan vidare känsla.

Vid detta besök var smakerna på topp och vinerna likaså. Minus för upplägget av merparten av rätterna. Att få en tallrik fylld med riven ost eller ett vitt skum är ingen fröjd för ögat. Hade de haft vackrare servering av maten hade Lyran fått toppbetyg för mig denna gång, men som sagt så är det varierande kvalitet på restaurangen och vid detta besök var det estetiken som prioriterades bort till förmån för smakerna.

Datum för besöket: juli 2020
Tack annie7442

Omdömet skrevs 3 juni 2020 från mobil enhet

Hade länge funderat på att gå till Lyran och nu blev det av. Många goda rätter serverade i lagom tempo och med förklaring av vad vi åt på en lagom nivå. Ganska mysig lokal med känsla av att vara i Köpenhamn. Vinpaketet var som så ofta ganska överskattat med naturviner som inte var så utmärkande i förhållande till priset.

Tack Swede1979
Omdömet skrevs 30 maj 2020 från mobil enhet

En fantastiskt trevlig upplevelse var att ta sig igen de 8 rätter som serverades i kvällens meny. Allt ifrån den lilla gurkmackan till den avslutande sorben via torsken med vit sparris. En höjdar-meny!
We’ll be back!

Tack 739christerg
Omdömet skrevs 30 maj 2020 från mobil enhet

Toppen rakt igenom!!! Många smårätter med väl anpassade drycker till. De flesta tog vinpaketet men en i sällskapet tog alkoholfritt och det var minst lika spännande. Superb service och en avslappnad atmosfär i matsalen fulländade vår upplevelse.

Tack 844bj_rnw
Omdömet skrevs 9 april 2020 från mobil enhet

Lyran är verkligen ett helt otroligt ställe. Jag måste säga att min måltid där var en av de bästa någonsin. På många ställen ute i Europa slår man knut på sig själv, men inte här. Det blev en parad av vackra, intressanta och goda rätter. Särskilt fina upplevelser var sparrisrätten, skreitorsken och grisen. Ett stort plus för de goda vinerna som serverades. Jag var oerhört nöjd med dessa, men jag ser att några recensenter varit mindre nöjda med dessa. Jag tyckte vinerna var goda för sig, men även passade till rätterna. Då sammanfattningsvis kan jag säga att det här var matskapande i min stil! Någon dessert blev det inte, men däremot en stracciatella-ost med mango. Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: april 2020
Tack fitzbenedict

Resenärer som tittade på Lyran tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Lyran? Berätta vad du tyckte!