“Lyriskt på Lyran!”

Lyran
Rankad som nr 6 av 945 Restauranger i Malmö
Område: Möllevången
Omdömet skrevs 30 maj 2020 från mobil enhet

En fantastiskt trevlig upplevelse var att ta sig igen de 8 rätter som serverades i kvällens meny. Allt ifrån den lilla gurkmackan till den avslutande sorben via torsken med vit sparris. En höjdar-meny!
We’ll be back!

Datum för besöket: maj 2020
Tack 739christerg

Omdömet skrevs 30 maj 2020 från mobil enhet

Toppen rakt igenom!!! Många smårätter med väl anpassade drycker till. De flesta tog vinpaketet men en i sällskapet tog alkoholfritt och det var minst lika spännande. Superb service och en avslappnad atmosfär i matsalen fulländade vår upplevelse.

Datum för besöket: maj 2020
Tack 844bj_rnw
Omdömet skrevs 9 april 2020 från mobil enhet

Lyran är verkligen ett helt otroligt ställe. Jag måste säga att min måltid där var en av de bästa någonsin. På många ställen ute i Europa slår man knut på sig själv, men inte här. Det blev en parad av vackra, intressanta och goda rätter. Särskilt fina upplevelser var sparrisrätten, skreitorsken och grisen. Ett stort plus för de goda vinerna som serverades. Jag var oerhört nöjd med dessa, men jag ser att några recensenter varit mindre nöjda med dessa. Jag tyckte vinerna var goda för sig, men även passade till rätterna. Då sammanfattningsvis kan jag säga att det här var matskapande i min stil! Någon dessert blev det inte, men däremot en stracciatella-ost med mango. Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: april 2020
Tack fitzbenedict
Omdömet skrevs 29 februari 2020 från mobil enhet

En av de bästa restaurangerna i Malmö. Vi läste om Lyran i Sydsvenskan och blev så nyfikna att vi bestämde oss för att nästa matträff skulle vara på Lyran. Vi är ett gäng som träffats var 2-3 månad i flera år och provar restauranger.
Detta besök var outstanding! En åt menyn med fisk/skaldjur och resten av oss menyn med extra allt och vinmenyn till.
Samtliga instämmer och betyget blir 10 av 10
Ett besök är ett måste!

Datum för besöket: februari 2020
Tack JennyPe
Omdömet skrevs 13 februari 2020

Vi var här för tredje gången. Lika bra och spännande meny som tidigare. Dock lite besvikna på vinpaketet som var lite klent med vin i glasen. Sänk priset eller häll upp mer. Helhetsbetyget ändå bra då maten verkligen är fantastisk

Datum för besöket: februari 2020
Tack Hans b

Resenärer som tittade på Lyran tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Lyran? Berätta vad du tyckte!