“Husmanskost billigt”
Omdöme om IKEA Restaurant

IKEA Restaurant
Rankad som nr 230 av 953 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs 11 augusti 2018 från mobil enhet

Restaurangen är stor och hanterar väldigt ofta många gäster. Menyn är lagom stor med standardrätter som köttbullar eller kyckling men även gästspelande rätter tidvis. Inga smaksensationer då maten ska passa en stor kundkrets. För barnen finns inte bara en barnmeny, som aldrig klagats på, utan gratis glass efter maten och en Ikea-lekhörna med bland annat köksleksaker. Gott om barnstolar, bestick, haklappar mm. Även mikrovågsugnar att värma mjölk, välling eller barnmat finns.

Tips: Gå dit en vardag på förmiddagen eller mellan lunch/middag, för en lugnare upplevelse.

Tack Claes B

Omdömet skrevs 14 mars 2018

Lätt och snabbt att få mat. Billigt och relativt gott. Drickan i pumparna under all kritik blir sämre för varje gång man är där.

Tack jajo2016
Omdömet skrevs 13 december 2017

Detta är en enkel och rörig restaurang som erbjuder ett mindre antal rätter av typ husmanskost till ett otroligt lågt pris. Därför blir det också mycket prisvärt. Dessutom kan man besöka ett stort IKEA-varuhus.

Tack boin
Omdömet skrevs 16 november 2017

Det är riktigt trevligt att sitta på IKEA:s restaurang en dimmig torsdagseftermiddag i mitten på november. Köpladorna på Svågertorp men också gamla byggnader skymtar på den skånska slätten. Det är ganska lagom med besökare i varuhuset, det hörs något litet barnskrik ibland, men annars är det lugnt och mysigt.

Årets julbord hade premiär i eftermiddags, och redan en lång stund innan ”grinden” öppnades till serveringen av sillen, det kallskurna och det småvarma stod pensionärerna redo att kasta sig över maten. Julbordet kostar i år 149 kronor för ”familjemedlemmar” och 229 kronor för vanliga dödliga. Av erfarenhet vet jag, att julbordet håller hög standard, är prisvärt och innehåller ”exotiska” inslag som isterband och ostkaka från Småland.

I den vanliga menyn är köttbullarna goda som alltid, och det finns tre olika storlekar på portionerna. Kaffet kunde dock smaka något bättre.

Tack 101Peter89
Omdömet skrevs 2 september 2017

Var här en lördag och det var massor med folk.
Trots det var det bra flyt och vi hade maten inom fem minuter.
Ikea håller låga priser och en bra kvalitet på sin husmanskost.
Blev en god schnitzel idag för mig.

1  Tack Wazid_1

Resenärer som tittade på IKEA Restaurant tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt IKEA Restaurant? Berätta vad du tyckte!