“En av våra favoritrestauranger i Malmö”

Moccasin Vin&Kaerlighet
Rankad som nr 92 av 875 Restauranger i Malmö
Kök: Skandinaviskt, Vinbar
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs november 16 2016

En trevlig restaurang med väldigt personlig service. Oftast god mat med en speciell touch som ofta har en lokal prägel. Passar perfekt om man senare skall gå på Malmö opera. På minussidan är skiftande nivå på service.

Tack Jonas O

Omdömet skrevs oktober 23 2016

Trevlig restaurang, ganska god mat, men tyvärr är servicen inte den bästa, för mycket gäster för lite personal. Synd..vi hade väntat oss mer för vad vi fick betalade för.

Tack hansjarl
Omdömet skrevs oktober 2 2016 från mobil enhet

Efter att ha läst recensionerna på TA och kikat på menyn, så hade jag lite för höga förväntningar på restaurangen. Lät så bra med egen odlat och närodlat och menyn såg trevlig ut.
När vi steg in på restaurangen så såg det väldigt trevligt ut, men ganska snart upptäckte vi hur hög ljudnivån var då det var fullbokat.
Vi hade bordet från 17.30 - 19.30, så vi skulle hinna med att äta i lugn och ro.
Tvårätters och femrätters var inget man kunde välja från menyn, som vi trodde först och dessutom var alla vid bordet tvungna att välja det om man skulle få beställa det. Blir svårt när en i sällskapet var vegetarian och en bara ville ha en huvudrätt.
Så det slutade med att vi valde från menyn istället. Två av oss tog laxen till förrätt med vinparning och till huvudrätt valde vi den vegetariska, dagens husman och köttet.
Dryckerna var bra, men inte perfekta matchningar till maten. Förrätten var ok men inga spännande eller annorlunda smaker. Ett säkert kort.
Den vegetariska och dagens husman fick bra betyg, medan köttet bara var ok. Det smakade inget speciellt, saknade sälta och tillbehören var ganska trista.

Så två rätter och två glas vin för drygt 600kr med de här smakerna och miljön, fick inte mig att jubla eller för den delen komma tillbaka heller.
Servicen i sig var inget större fel på, men det räcker tyvärr inte till att höja betyget.

Tack HMPR
Omdömet skrevs september 22 2016

Det förfinade och säsongsanpassade cross-skandinaviska köket, både kött eller vegetariskt. Bra kombinerade smakretare och palettsensationer i (medelstora) lyxrestaurangsportioner. Utmärkt sommelier.

Tack Luka V
Omdömet skrevs september 21 2016 från mobil enhet

Ännu en underbar lunch på vår favoritkrog i Malmö!
Det bästa med dagens Combo var att vi inte behövde välja mellan röding och Wallenbergare. Båda var utsökta. Desserten var också enastående god.
Uppmärksam och engagerad personal gjorde detta till en högtidsstund!

Tack Hans G

Resenärer som tittade på Moccasin Vin&Kaerlighet tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Moccasin Vin&Kaerlighet? Berätta vad du tyckte!