“Aw”

Kök: Skandinaviskt, Vinbar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Lunch, Middag, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Lunch, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs 3 november 2015 från mobil enhet

Besökte Moccasin efter jobbet en lördagkväll. Restaurangen var fullbokad men personalen löste en plats i baren. Bra spanläge, supertrevlig personal med intresse för både maten och drycken de serverade. Väl värt ett besök!

Tack Ader91

Omdömet skrevs 12 oktober 2015 från mobil enhet

Var har med kompisgäng och hade det mycket trevligt. Bra och vällagad mat och goda viner där till. Sommelieren gjorde ett utmärkt jobb och rekommenderade bra viner till oss. Mycket nöjda.

Åt hjorttartar som var mycket god. Dock tog kanske tillbehören lite överhand och hjorten kom inte fram så mycket. Men det var mycket gott.

Till huvudrätt åt vi kålpuddingen, spätta och gnocci. Alla var mycket nöjda med maten. Kanske lite översaltat på en del ställen o undersaltat på andra. Men det var goda smaker.

Det enda tråkiga var att ägaren hackade på personalen framför oss som gäster. Har förstått på tidigare skribenter att detta händer ofta, men det gör det ju inte mindre otrevligt.

Frågan är om det kan vara utmärkt (betyg 5) om personalen gnabbar öppet med varandra? Nej, det går inte oavsett hur bra mat och vin är.

Pris: två rätter och fyra vin på glas gick på runt 800, vilket motsvarar kvaliteten på både maten och vinet

Tack ThunderbirdJenis
Omdömet skrevs 6 oktober 2015 från mobil enhet

Har varit på moccasin vid två tillfällen och båda gångerna fått ett bra bemötande från personalen. Trevliga, snabba och bra service. Det blir nästan lite för mycket när de dramatiskt ska presentera maten med väldig inlevelse.

Superbra ostar och appertif. goda viner och bra rekommendationer.
Gnocchin levererade tyvärr inte medan torsken var bra.

Lite mindre konstlat hade varit att föredra, både personalen och maten.

Tack Victwast
Omdömet skrevs 22 september 2015

Älskar att återkomma till Moccasin. Man känner sig alltid välkommen och som hemma nästan. Det spelas lugn musik, personalen arbetar säkert och lugnt och har mycket bra koll på meny och viner. Priserna är lite högre än snittet (inte minst på tex öl etc) men det gör å andra sidan att det inte är så överfullt. Åt griskind till förrätt och det var oerhört gott och välkomponerat. Jag valde spätta till huvudrätt och denna kom också med smakrika tillbehör och var välkomponerad. Dock var själva spättan ingen jättesucce då den smakade lite "sumpig" om man ska uttrycka sig amatörmässigt. Potatisen var också något hård. Synd för förrätten öppnade upp för förväntningar på huvudrätten. Oavsett går jag lätt hit igen för god mat, mycket bra service och en härlig atmosfär.

Tack H75
Omdömet skrevs 17 september 2015

Vi var 3 kvinnor, som inte setts på länge. Vi satt vid vårt bord i 3 timmar, tog bara varsin varmrätt men personalen visade inte med en min att de tyckte att vi skulle gå trots att lokalen i stort sett var fullsatt. Maten är mkt god men vinlistan - jisses så dyrt! Det blev vatten till maten, vilket var synd - även icke-vinkännare kan vilja dricka ett glas till maten. Vi delade notan och var och en betalade sin del med eget kreditkort - inte heller detta rubbade den trevlige servitören. Denna restaurang kan varmt rekommenderas!

Tack eva w

Resenärer som tittade på Moccasin Vin&Kaerlighet tittade också på