“Mer än en middag - ett äventyr!”
Omdöme om Bloom in the park

Bloom in the park
Boka bord
Bookatable
Rankad som nr 35 av 934 Restauranger i Malmö
Kök: Modernt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar

Mer än en middag - detta är en helaftons totalupplevelse.
Att sitta i ett relativt litet och avskalat rum utan musik och utan att veta vad som serveras, kan säkert vara utmanande för många. Att man dessutom kan höra de andra matgästerna, förstärker känslan av intimitet och intrång i den personliga sfären, men tar man sig förbi den utmaningen och anammar den gastronomiska resan som kocken förberett för oss, så är det helt fantastiskt.
Ovetskapen av vad man åt gjorde att varje tugga till en överraskning av tusen smaker.
Helt enastående matupplevelse!
En stor eloge till sommelier som parat ihop maten med vinerna (desserten var framförallt helt genialt parad).

Datum för besöket: mars 2020
Tack Lennart A

Omdömet skrevs 10 januari 2020 från mobil enhet

God mat, gott vin, ombonat med stil och bra service som vanligt. Jag tycker Bloom fortfarande är en riktigt bra restaurang! Kul och spännande mat.

Datum för besöket: januari 2020
Tack 84jerryb
Omdömet skrevs 5 januari 2020 från mobil enhet

Vårt andra besök på Bloom, och tyvärr så imponerade det inte på oss.
Fortfarande extremt opersonlig service då deras servicekoncept är att inte presentera maten innan man äter den, vilket är helt ok om det inte hade varit för att det är total tystnad från personalen och inga leenden för den delen i heller. Känns lite som om man är i en framtidsrestaurang där robotar serverar en.
När vi hade blivit visade till vårt bord så blev vi inte ens tillfrågade vad vi önskade att dricka, utan blev genast serverade en te-kanna, men vi hade gärna beställt Champagne också, men eftersom de inte ens erbjöd oss att beställa dryck så bestämde vi oss för att inte lägga mer pengar på Bloom.
De små salta rätterna var helt ok i smak, men absolut inget som man kom ihåg senare på kvällen. Medans jag satt med den sista av 4 i handen, plockades våra tallrikar bort, så jag fick lägga den direkt på bordet eftersom jag inte ville äta hela direkt.
Jag beställde vatten till oss, och vi fick ett glas, inte vars ett.
Deras 2 olika marmelader till sconesen var fantastiska.
Jag tycker att restaurangens interiör är underbar och bägge gångerna har vi mötts av ett hav med färska Liljor.

Tyvärr två besök där vi inte har gått därifrån speciellt imponerade, så nu blir det inte fler gånger för vår del.

1  Tack LeelouParis
Omdömet skrevs 1 december 2019

I en stuga som påminner om en mix mellan en sommarstuga och en engelsk parkstuga, ligger denna krog. Mycket riktigt möts man av personal som bara pratar engelska. Vi hade förvisso bokat en efter teatermiddag, men det blev en femrätters eftersom det var det enda som serverades den kvällen. Kopplingen eller miss av koppling mellan digital bokning och den analoga verkligheten var den enda plumpen i protokollet denna kväll. I övrigt bjöds vi på rätter med oväntade och spännande kombinationer. Att gissa vad vi fick på tallriken ingår i konceptet.
det oväntade var också väldigt gott. Även grannborden verkar vara nöjda.
Personalen både engagerade och serviceminded.
ett koncept som bjuder på det oväntade men på ett bra sätt.

Tack 490satishs
Omdömet skrevs 18 november 2019 från mobil enhet

En riktigt underbar upplevelse. Mycket bra omhändertagande av personalen. Spännande och god mat. Häftig enkel inredning.

Tack rebcr

Resenärer som tittade på Bloom in the park tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Bloom in the park? Berätta vad du tyckte!